600 معلم خارج از کشور در انتظار دریافت حقوق


600 معلم خارج از کشور در انتظار دریافت حقوق

عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه 600 معلم خارج از کشور با مشکلات مالی روبرو و مجبورند برای گذران زندگی، پول قرض بگیرند، گفت: دولت باید حقوق آن‌ها را سریع‌تر پرداخت کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، قاسم احمدی لاشکی عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از تعویق پرداخت حقوق معلمان خارج از کشور، گفت: در نمایندگی کشورمان در خارج از کشور همه کارمندان، وابستگان و ایرانیان مستقر در سفارتخانه حقوق خود را دریافت می‌کنند به جز معلمان.

وی افزود: متأسفانه به دلیل بروز بحران ارزی و اقتصادی اخیر معلمان برای دریافت حقوق خود با تبعیض مواجه شده و ماه‌های متمادی است که آنان برای دریافت حق و حقوق خود در انتظار هستند در حالی که نباید فرهنگیان کشورمان در جوامع خارج‌نشین که برای خدمت در حال ایفای وظایف خود هستند تبعیض را هم متحمل شوند.

احمدی لاشکی گفت: متأسفانه معلمان خارج از کشور با مشکلات عدیده مالی روبرو بوده و مجبور هستند از هموطنان ایرانی مستقر در سفارتخانه‌های ایران پول قرض بگیرند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزشی مجلس گفت: دولت، سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش باید تمهیدات لازم را برای پرداخت حق و حقوق و مأموریت معلمان و فرهنگیان ایرانی خارج از کشور به کار بگیرند.

وی گفت: تعداد معلمان و فرهنگیان خارج از کشورمان حدود 600 نفر هستند، این در حالی است که بخشی از این معلمان حقوق خود را ریالی دریافت می‌کنند و البته تعدادی که حقوق ارزی خود را دریافت نکرده‌اند مشکلات بسیار زیادی را متحمل می‌شوند.

احمدی لاشکی بیان داشت: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون آموزش به وظایف خود در قبال پیگیری حق و حقوق و مطالبات معلمان خارج از کشور عمل کرده و پیگیر این موضوع با رایزنی‌های صورت گرفته از طریق وزارت آموزش و پرورش و وزارت خارجه و سازمان برنامه و بودجه خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت