عناوین و تاریخ برگزاری کمیسیون‌های کنگره علوم انسانی اسلامی/ جایزه جهانی این علوم اهدا می‌شود


عناوین و تاریخ برگزاری کمیسیون‌های کنگره علوم انسانی اسلامی/ جایزه جهانی این علوم اهدا می‌شود

رفیعی‌آتانی با اعلام عناوین و تاریخ برگزاری کمیسیون‎‌های تخصصی پنجمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی، گفت: اختتامیه این کنگره همراه با آئین اعطای چهارمین جایزه علوم انسانی اسلامی با سخنرانی آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی برگزای می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، نشست خبری پنجمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی صبح امروز (دوشنبه، 27 آبان ماه) در مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا برگزار شد.

بنابر این گزارش، «عطاءالله رفیعی آتانی» در این نشست طی سخنانی اظهار کرد: تفاوت اساسی این دوره از کنگره آن است که به جای برگزاری یک روزه، در طول پنج روز برپا می شود یعنی یکشنبه، 3 آذر افتتاحیه برگزار شده و پنجشنبه، 7 آذر اختتامیه آن در قم برگزار می شود.

دبیر علمی پنجمین کنگره علوم انسانی اسلامی افزود: افتتاحیه در تهران و اختتامیه در قم همراه با اهدای چهارمین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی برگزار می شود. در مراسم افتتاحیه آیت الله ابراهیم رییسی و سه تن از مسئولان که مسئولیت علمی و اجرایی دارند، سخنرانی می کنند شامل حجت الاسلام سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، غلامعلی حداد عادل، رییس شورای تحول علوم انسانی و سورنا ستاری، معاون علمی رییس جمهور و همچنین دو تن از اساتید صاحب نام عرصه علوم انسانی اسلامی.

وی تصریح کرد: در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه نیز کمیسیون های تخصصی در دو شهر تهران و قم برگزار می شود. 465 چکیده مقاله به دست مان رسید که از آن میان 363 اصل مقاله دریافت شد. از میان آنها نیز مقالات برگزیده در طول سه روز کمیسیون ارایه می شود.

رفیعی آتانی با اشاره به برگزاری کمیسیون ها ذیل پنجمین کنگره علوم انسانی اسلامی، گفت: کمیسیون اقتصاد اسلامی روز چهارشنبه ششم آذر در محل دانشکده علوم و معارف قرآن کریم تهران برگزار می شود که ریاست این کمیسیون بر عهده دانشگاه تبریز است اما در تهران برگزار می شود. همچنین، کمیسیون تعلیم و تربیت اسلامی با محوریت دانشگاه شاهد روز چهارشنبه 6 آذر در این دانشگاه برگزار می شود. کمیسیون جامعه شناسی و ارتباطات اسلامی به مدیریت دانشگاه شیراز در مرکز پژوهش های علوم انسانی صدرا برگزار می شود و به همین روال سایر کمیسیون ها با حضور اساتید و پژوهشگران برگزار می شوند.

دبیر علمی پنجمین کنگره علوم انسانی اسلامی ادامه داد: همچنین، کمیسیون الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با محوریت دانشگاه امام صادق(ع) و در محل این دانشگاه روز دوشنبه، ۴ آذرماه، و کمیسیون روان‌شناسی اسلامی با محوریت انجمن علمی روانشناسی حوزه علمیه قم و دانشگاه اصفهان در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم قم برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اختتامیه این کنگره همراه با آئین اعطای چهارمین جایزه علوم انسانی اسلامی با سخنرانی آیت الله جوادی آملی و اهدای جایزه به دو تن از پژوهشگران برجسته برگزار می شود.

رفیعی آتانی یادآور شد: امسال تحولی در شکل ارایه کمیسیون ها اتفاق افتاده است و از آنجایی که محدودیت وقت نداریم بنابراین کمیسیون ها را به سه بخش تقسیم کردیم که بدنه اصلی کار ارایه مقالات، بخش دوم هم اندیشی و بخش سوم نقد است البته این کار ممکن است منتقداتی داشته باشد اما به نظر می آید افق گشایی برای نوآوری های علمی در آینده ایجاد شود.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا