احیای پست کتابدار در مدارس ضرورت دارد


احیای پست کتابدار در مدارس ضرورت دارد

کرج – ایرنا- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز احیای پست کتابدار در مدارس کشور را ضروری دانست و گفت : فقدان کتابداران مدرسه زمینه سازمشکلات زیادی در عرصه کتاب و کتابخوانی در مدارس شده است.

احمد علی هراتی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: حذف پست کتابداراز مدارس، اختلال در فعالیت کتابخانه ها را به همراه داشته و دانش آموزان رغبت لازم برای حضور در کتابخانه های مدارس ندارند.

وی تصریح کرد: احیای این پست در مدارس موجب ایجاد انگیزه و ترویج فرهنگ مطالعه در فضاهای آموزشی که مهمترین نقش را در نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی را دارند، می شود.

هراتی به نقش مهم کتابداردر مدارس پرداخت و اضافه کرد: در بازدید از کتابخانه های مدارس شاهد کم رنگ شدن علاقه به مطالعه در بین دانش آموزان به دلیل عدم دسترسی آسان به کتاب در فضای مدرسه هستیم.

وی عنوان کرد: در مدارس البرز کتابخانه های مجهز با داشتن کتاب های مرجع و متنوع وجود دارد اما به دلیل نبود پست کتابدارامکان دسترسی سریع دانش آموزان به کتاب ها وجود ندارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی البرزدرادامه به انعقاد تفاهم نامه کتاب و کتابخوانی بین این نهاد و آموزش و پرورش البرز اشاره کرد و یادآور شد: در طرح نشست کتابخوان که در مدارس استعدادهای درخشان این استان درحال اجراست شاهد توانمندی ، استعداد و علاقمندی دانش آموزان در حوزه کتاب هستیم.

هراتی با اشاره به اینکه کتاب نقش مهمی در آگاهی بخشی دارد، گفت : لازم است با احیای پست کتابدار در مدارس گامی نوین در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس برداشته شود زیرا بسیاری از دانش آموزان امکان دسترسی به کتاب را در فضای خارج از مدرسه به دلایل مختلف به خصوص محدودیت زمانی ندارند.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر