اجرای طرح پایش مساجد در موضوع قرآن و نهج البلاغه/ راه‌اندازی پویش «مسجد برقرار»


اجرای طرح پایش مساجد در موضوع قرآن و نهج البلاغه/ راه‌اندازی پویش «مسجد برقرار»

حجت‌الاسلام ذاکر از اجرای طرح پایش وضعیت مساجد در زمینه قرآن و نهج‌البلاغه خبر داد و گفت: همچنین، پویش «مسجد برقرار» در برخی مساجد الگو و به صورت آزمایشی راه‌اندازی می‌شود.

حجت الاسلام «حجت الله ذاکر» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از اجرای طرح پایش مساجد در زمینه قرآن و نهج البلاغه خبر داد و اظهار کرد: براساس این پایش ارزیابی از وضعیت فعلی مساجد در زمینه اهتمام به قرآن و نهج البلاغه انجام می شود و با توجه به این وضعیت، برای آینده فعالیت در این باره در مساجد برنامه ریزی می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد همچنین به راه اندازی پویش «مسجد برقرار» نیز اشاره کرد و گفت: بعد از رفع موانع در مساجدی که به صورت آزمایشی برای این پویش انتخاب شده اند، اجرای این طرح در فاز اول آغاز می شود.

وی با بیان اینکه موضوع پویش مسجد برقرار در رابطه با باز و فعال بودن مساجد در ساعات طولانی و جنبه خدمت رسانی در حوزه های مختلف است، ادامه داد: توجه به این موضوع موجب می شود که مساجد سه وعده نماز برگزار کنند و درهای آن ساعات بیشتری به روی مردم باز باشد تا کسانی که می خواهند از فضای مسجد و کتابخانه آن استفاده کنند این امکان را داشته باشند.

وی تصریح کرد: براساس این طرح یک مسجد الگو و نمونه در این زمینه معرفی می شود، تا دیگر مساجد با الگوبرداری از آن مسجد در این پویش شرکت کنند.

حجت الاسلام ذاکر همچنین از ارسال بیش از 100 اثر به هفتمین فراخوان ایده های مسجدی(فام) خبر داد و بیان کرد: مهلت ارسال اثر به فراخوان ایده های مسجدی (فام هفتم) تا 20 دی ماه 98 است که علاقه مندان در محورهای همچون نقش مسجد در بهبود سلامت اجتماعی، نقش مسجد در ایجاد نشاط معنوی و امیدآفرین،نقش مسجد در تسریع جهاد علمی، نقش مسجد در نهادینه کردن اخلاق اسلامی در جامعه، نقش مسجد در ارایه سبک زندگی ایرانی اسلامی، نقش مسجد در ایجاد روحیه مقاومت و افزایش عزت ملی، نقش مسجد در تحقق عدالت و مبارزه با فساد، نقش مسجد در رونق تولید و شکوفایی اقتصاد کشور باید آثار خود را به دبیرخانه این فراخوان ارسال کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به تعامل و همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد با ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در برگزاری برنامه های مشترک، خاطرنشان کرد: کارگروه ها و جلسات مشترکی با مجموعه کانون های فرهنگی هنری مساجد به منظور تعامل و همکاری بیشتر در اجرای برنامه ها در مساجد، تبیین وظایف و نیز پرهیز از موازی کاری برگزار کرده ایم که نتیجه بخش بوده است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس