رسیدن حجم بارندگی‌های کشور به 42 میلی‌متر


رسیدن حجم بارندگی‌های کشور به 42 میلی‌متر

خبرگزاری آریا- میزان بارندگی‌های کشور از ابتدای مهر 98 تا یکم آذر به بیش از 42 میلی‌متر رسیده است.

رسیدن حجم بارندگی‌های کشور به 42 میلی‌متر
خبرگزاری آریا- میزان بارندگی‌های کشور از ابتدای مهر 98 تا یکم آذر به بیش از 42 میلی‌متر رسیده است.
به گزارش خبرگزاری آریا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، میزان بارندگی‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر 98) تا یکم آذر به بیش از 42 میلی‌متر رسیده است که این رقم در مقایسه با بارندگی میانگین 51 ساله حدود 23 درصد افزایش یافته است.
این میزان بارندگی تاکنون توانسته است در میان بارش‌های نیم قرن اخیر در همین بازه زمانی رتبه سیزدهم را نیز به خود اختصاص دهد.
بارندگی‌های مناسب سال آبی جدید موجب شده است تا آب ورودی به سد‌ها نیز در شرایط مناسبی قرار گیرد، به‌طوری‌که روان‌آب ورودی به مخازن سد‌های کشور تا پایان آبان به بیش از سه میلیارد و 680 میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با ورودی مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش پیدا کرده است.
بارندگی‌های بسیار مناسب سال آبی گذشته باعث شده است تا آب موجود در مخزن سد‌های کشور نیز در وضعیت مناسب‎‌تری قرار گیرد.
در حال حاضر موجودی مخزن سد‌های کشور به حدود 25.4 میلیارد مترمکعب رسیده، که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 26 درصدی را ثبت کرده است.
هم‌اکنون 50 درصد از حجم مخزن سد‌های کشور پر بوده، درحالی‌که این رقم سال گذشته در همین بازه زمانی حدود 41 درصد بوده است.
از ابتدای مهر تاکنون سد‌های کشور همچنان روند تخلیه آب موجود در مخازن خود را در دستور کار قرار داده‌اند تا برای تسکین سیلاب‌های احتمالی آماده باشند.
بنابر این گزارش، طی دو ماه اخیر میزان خروجی از سد‌های کشور حدود هفت میلیارد مترمکعب بوده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 109 درصد افزایش یافته است.
این گزارش حاکی است، در حال حاضر از میان 193 سد بزرگ کشور حدود 67 سد مهم ، کمتر از 40 درصد پر است و تنها یک درصد سد‌های بزرگ کشور بیش از 90 درصد آب دارد، از این رو ظرفیت مناسبی از مخزن سد‌های کشور برای کنترل و تسکین سیلاب‌های احتمالی در سال آبی 99-98 اختصاص پیدا کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس