کلیات طرح الزامات لایحه بودجه سال99 شهرداری تهران تصویب شد


کلیات طرح الزامات لایحه بودجه سال99 شهرداری تهران تصویب شد

تهران - ایرنا - اعضای شورای اسلامی شهر تهران با 11 رای کلیات طرح «سیاست های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال 1399 شهرداری تهران» را تصویب کردند.

«بهاره آروین» عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران روز یکشنبه در یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه شورا درباره این طرح افزود: امسال در سیاست‌ها و الزامات اجرایی بودجه تغییراتی دیده شده و مقرر است امسال بودجه سرمایه‌گذاری برای تامین مالی پروژه‌ها به طور جداگانه همراه با لایحه بودجه ۹۹ به شورا بیاید.
وی افزود: یک فوریت این طرح حدود دو هفته پیش به تصویب رسید و در کمیسیون های تخصصی شورا از جمله کمیسیون برنامه و بودجه بررسی شد.
آروین با بیان اینکه بخش عمده این الزامات و سیاست‌ها با توجه به رویکردهای شورای پنجم مشابه سال‌های گذشته است، اظهار داشت: مواردی از جمله تاکید بر کسب درآمدهای پایدار، کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی و موارد دیگری که جزو اولویت‌های کلیدی شهرداری در سال‌های گذشته بوده، امسال هم تکرار شده است.
عضو شورای تهران با بیان اینکه امسال به چند مورد به طور ویژه پرداخته شده است، عنوان کرد: تحقق انضباط مالی، استفاده از سرمایه‌گذاری در تامین مالی پروژه‌ها، تحقق محله‌محوری و برش سال اول و دوم برنامه پنجساله سوم شهرداری تهران چهار اولویتی هستند که در ابتدای ماده واحده طرح ذکر شده‌اند.
آروین افزود: در این طرح، ذکر شده که بودجه امسال مطابق منابع پیش‌بینی‌شده در برنامه سوم توسعه شهری باشد.
وی ادامه داد: به طور مشخص بخش سوم رویکردها و جهت‌گیری‌های کلی با عنوان سرمایه‌گذاری اضافه شده و به طور خاص‌تر در ساختار لایحه بودجه، بودجه سرمایه‌گذاری به طور جداگانه دیده شده که همراه با لایحه بودجه ۹۹ به شورا بیاید و این یکی از تغییرات اصلی سیاست‌ها و الزامات اجرایی بودجه در سال جاری است.
وی تحقق محله‌محوری اولویت مهم طرح دانست و افزود: با توجه به برنامه‌های اولویت‌محور و تحقق‌پذیر که از سال‌های اول و دوم برنامه سوم توسعه استخراج شده،
برنامه‌هایی که تمرکز داده شده است، تلاش شده افزایش منابع درآمدی، کدهای درآمدی جدید و اقداماتی برای افزایش کیفیت زیست روزمره شهروندان در سطح محله در لایحه دیده شود.
وی ادامه داد: در این طرح مقرر شد شهرداری تهران در تدوین لایحه بودجه بین ۱ تا ۵ درصد دارایی تملک سرمایه‌ای هر منطقه را با دریافت نظر شورایان تخصیص دهد.

آروین یادآور شد: شفافیت‌بخشی و انضباط مالی درجهت کاهش هزینه‌ها ضرورت دیگر بودجه سال آتی است.

وی تاکید کرد: موضوع اصلاح ساختار نیز باید در بودجه سال آینده شهرداری تهران مورد توجه قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید