استقرار آزمایشگاه ارزیابی سامانه‌های اطلاعاتی حوزه سلامت


استقرار آزمایشگاه ارزیابی سامانه‌های اطلاعاتی حوزه سلامت

تهران- ایرنا- تفاهم‌نامه همکاری بین پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ICT و مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف استقرار آزمایشگاه ارزیابی سامانه‌های اطلاعاتی حوزه سلامت منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، موضوع این تفاهم‌نامه واگذاری بخش معینی از خدمات مرتبط با آزمایش و ارزیابی سامانه‌های اطلاعاتی حوزه سلامت به پژوهشکده فناوری اطلاعات براساس استانداردها و توصیه‌نامه‌های بین‌المللی و ملی و شاخص‌های وزارت بهداشت بوده و با هدف استقرار و راه‌اندازی آزمایشگاه ارزیابی سامانه‌های اطلاعاتی حوزه سلامت منعقد شده است.

این آزمایشگاه زیرمجموعه پژوهشکده فناوری اطلاعات است و هم اکنون قابلیت آزمون و ارزیابی تمامی سامانه‌های اطلاعاتی حوزه سلامت در خصوص تطابق با استانداردهای تبادل داده بر روی بستر پرونده الکترونیک سلامت و درگاه یکپارچه تبادل داده سلامت (دیتاس) را دارا است.

این سامانه‌های قابل ارزیابی شامل سامانه‌های اطلاعاتی بیمارستانی(HIS)، آزمایشگاهی، درمانگاه، داروخانه، مدیریت مطب، آرشیو و مخابره تصاویر پزشکی هستند. همچنین ارتباط با متقاضیان آزمون از طریق پرتال آزمایشگاه (http://itlabs.itrc.ac.ir/fa) انجام می‌شود. متقاضیان آزمون می‌توانند از طریق این پرتال ثبت‌نام کرده و پس از تکمیل اطلاعات مورد نیاز و بررسی آن‌ها توسط کارشناسان آزمایشگاه زمان آزمون تعیین می‌شود.

از زمان آغاز به کار این آزمایشگاه، سامانه‌های اطلاعاتی شرکت‌های متقاضی متعددی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و گزارش ارزیابی آن برای وزارت بهداشت ارسال شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان