برنامه‌های آموزشی گسترش فرهنگ نماز در 10 هزار مهد کودک اجرا شد


برنامه‌های آموزشی گسترش فرهنگ نماز در 10 هزار مهد کودک اجرا شد

اراک - ایرنا - دبیر ستاد اقامه نماز کشور گفت: برنامه‌های آموزشی گسترش فرهنگ نماز این ستاد در بیش از 10 هزار مهد کودک نقاط مختلف کشور اجرایی شد.

«محمود مظفر» روز یکشنبه در چهارمین اجلاسیه سراسری نماز استان مرکزی با عنوان نماز و مدرسه در محل استانداری مرکزی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری مهمترین برنامه ستاد اقامه نماز کشور است که در این راستا امسال ۲۰ هزار مدیر مدرسه نقاط مختلف کشور در این دوره‌های آموزشی شرکت کردند.

وی ادامه داد: اجلاسیه سراسری نماز امسال ستاد اقامه نماز کشور با عنوان نماز و مدرسه برنامه‌ریزی شده که پیش اجلاسیه‌های این رویداد ملی در یکصد شهرستان کشور برگزار شده و اجلاسیه اصلی نیز ۲۱ آذرماه جاری در استان گلستان برگزار می‌شود.

دبیر ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: فراخوان علمی اجلاسیه ملی اقامه نماز به نقاط مختلف کشور ابلاغ شد و سه ماه نیز برای ارسال تجربیات و ایده‌های نماز مدارس به دبیرخانه اجلاسیه زمان در نظر گرفته شد و تا کنون ۱۱ هزار اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

مظفر اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه های ستاد اقامه نماز کشور آموزش مبلغین تخصصی این فریضه الهی است که در یک سال گذشته ۲ هزار نفر در این حوزه آموزش دیده‌اند تا مهارت‌های گرایش به نماز را در جامعه گسترش دهند که در تمام نقاط کشور فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: احیای نماز صبح از طریق ترغیب و تشویق برای پر کردن مساجد کشور در هنگام این نماز از دیگر برنامه این ستاد است که در این راستا مسجدهایی که در زمان برگزاری نمازهای مغرب و عشا جمعیت خوبی دارند ، از طریق تبلیغ‌های لازم و استفاده از ظرفیت‌های روحانیون و خادمان مساجد سعی می‌شود زمینه حضور نمازگزاران در زمان برگزاری نماز صبح در مساجد فراهم شود.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری تلخ از انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه!