واکنش پاکستان به قرآن‌سوزی در نروژ/ سفیر نروژ فراخوانده شد


واکنش پاکستان به قرآن‌سوزی در نروژ/ سفیر نروژ فراخوانده شد

وزارت امور خارجه پاکستان سفیر نروژ را در پی حادثه قرآن‌سوزی اخیرتوسط یک نروژی، فراخواند. در بیانیه این وزارتخانه آمده: چنین اقدامی به احساسات حدود یک میلیارد و 300 میلیون مسلمان در جهان ضربه وارد کرده است.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف به نقل از «آسوشیتدپرس»، وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: سفیر نروژ را به خاطر حادثه قرآن سوزی اخیر از سوی یک نروژی ،فراخوانده است.

سفیر نروژ برای انتقال پیام نگرانی عمیق دولت و مردم پاکستان در خصوص اقدام اخیر به آتش کشیدن کتاب آسمانی قرآن از سوی یک نروژی به وزرات امور خارجه پاکستان فراخوانده شد.

در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان در این زمینه آمده است: چنین اقدامی به احساسات حدود یک میلیارد و 300 میلیون مسلمان در جهان ضربه وارد کرده است و به همین دلیل سفارت نروژ باید پاسخگو باشد.

این بیانیه خواستار اقدام علیه شخص نروژی در شهر «کریسیتین سند» شده است که در تظاهرات هفته گذشته در نروژ قرآن کریم را به آتش کشید.

واکنش پاکستان پس از آن بود ویدئویی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان می داد یک غیر مسلمان در حال به آتش کشیدن قرآن است.

در این ویدئو همچنین جوان مسلمانی نشان داده شده است که از روی دیوار می پرد و خود را به شخص نروژی می رساند تا او را از به آتش کشیدن قرآن بازدارد.

بسیاری از پاکستانی ها این جوان را به خاطر دفاع از قرآن یک قهرمان دانستند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط