دانش و بینش صحیح، مولفه های حضور در فضای مجازی است


 دانش و بینش صحیح، مولفه های حضور در فضای مجازی است

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش با تاکید بر این که فضای مجازی، فضای فرصت ها و تهدیدها است گفت: دانش و بینش صحیح، مولفه اصلی حضور در فضای مجازی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم تقی خانی در همایش مسئولان مجتمع های فرهنگی کوی های سازمانی نیروی زمینی ارتش که در ستاد این نیرو برگزار شد، با تاکید بر اینکه کار فرهنگی باید مستمر، منطبق با اصول اسلامی و تدریجی انجام شود گفت: برنامه ها و اقدامات فرهنگی متعددی در قالب طرح های مصباح در ارتش در حال اجرا است.

وی با تاکید بر این‌که دشمنان بیش از ما، در تلاشند تا با طرح ها، نقشه ها و ابزار مختلف، جوانان و خانواده ها را ناامید و مایوس کرده و بینش و رفتارشان را بر اساس امیال خود تغییر دهند، افزود : رسالت ما در این فضا این است که متهاجم و ابزار تهاجم را درست بشناسیم و بر اساس این شناخت بتوانیم رفتار مناسبی داشته باشیم.

سخنگوی ارتش ادامه داد: این رفتار مناسب نیازمند بینش صحیحی است که حاصل دانش لازم برای فعالیت های فرهنگی از جمله حضور در فضای مجازی خواهد بود.

تقی خانی با اشاره به ضرورت تبیین امید و امیدواری در جامعه گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانات ارزشمند خود می فرمایند؛ " پرهیز از ناامید کردن مردم از مهم‌ترین کارها است، چون اگر امید نباشد هیچ کار بزرگی انجام نمی‌شود؛ البته امید به آینده یک امید کاذب نیست، بلکه آینده‌ی کشور واقعاً روشن و امیدوارکننده است".

وی در خصوص مدیریت و حضور هوشمندانه در فضای مجازی گفت: ما باید با برنامه ریزی های دقیق، همچنین رصد محیط، ضمن استفاده مناسب از این بستر، برداشت مطلوبی از این فضای گسترده برای خانواده های ارتش داشته باشیم و امکان حضور سالم در این فضا را فراهم کنیم.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش با اشاره به تهدیدات موجود در فضای مجازی از جمله بیگانه کردن نسل امروز با ارزش ها، نابودی خرده فرهنگ ها و دگرگونی در سبک زندگی و همچنین اطلاعات و اخبار تحریف شده و غلط گفت: دشمنان در قالب جنگ نرم سعی در انحراف افکار جوانان، کارکنان و خانواده ها دارند و برای این بهترین ابزارهای ارتباطی را به صورت ارزان در اختیار کشورهای هدف قرار می دهند تا نیات شوم خود را اجرایی کنند.

تقی خانی، افسردگی، کاهش معاشرت، نابودی صله رحم و... را از مشکلات مهم روحی و جسمی ناشی از حضور کنترل نشده در شبکه های اجتماعی خواند و افزود:فضای مجازی در کنار تهدیدها، فرصت هایی نیز در اختیار ما می گذارد که ما باید بتوانیم از این فرصت ها از جمله سرعت ارتباط، آموزش های کم هزینه، سرگرمی های آموزشی و آموزش در دل سرگرمی به نحو مناسب و در جهت تبلیغ وتبیین فرهنگ غنی اسلامی ایرانی و آموزه های مورد نظر بهره برداری کنیم .

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش مهمترین راهکارها در ورود سالم به حوزه فضای مجازی را آموزش در بین کارکنان و خانواده ها دانست و گفت: اگر بخواهیم از فضای مجازی به شکل صحیحی استفاده کنیم باید در ارتقای سواد رسانه ای به عنوان یک ضرورت وارد عمل شویم.

وی ادامه داد: اخیرا تفاهم نامه ای را با آموزش و پرورش منعقد کرده ایم که طی آن در تمام مدارس کوی های سازمانی مجموعه ارتش فوق برنامه کارگاه و کلاس فضای مجازی در مدارس دایر می شود تا آگاهی کودکان و نوجوانان و جوانان را در این حوزه ارتقا بخشیم./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در