رئیس جدید حوزه قضائی رودبار قصران معارفه شد


رئیس جدید حوزه قضائی رودبار قصران معارفه شد

تهران- ایرنا- مجید عزیزیان که پیش از این با حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه به عنوان رئیس حوزه قضائی بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات منصوب شده بود عصر روز یکشنبه با حضور مدیران شهرستان شمیرانات معارفه شد.

پیش از این داریوش مهرطلب از مرداد ماه ۱۳۹۱ یعنی ابتدای تأسیس حوزه قضائی در بخش رودبار قصران در این سمت خدمت کرده بود. وی پس از این در دادگاه های تجدید نظر استان تهران فعالیت می کند.

رئیس جدید حوزه قضائی رودبار قصران معارفه شد

غلامعلی محمدی، قائم مقام رئیس دادگستری کل استان تهران در این مراسم تکریم و معارفه در شهر اوشان برگزار شد اظهار داشت: کشور ما مورد هجمه و آماج دشمنان قرار گرفته ولی در اوج صلابت و امنیت است. در عین حال شرایط اقتصادی در ایران اقتضا می کند تلاشمان را مضاعف کنیم.

وی یادآور شد: نگاه مردم به قوه قضائیه است لذا عملکرد ما کارگزاران باید طوری باشد تا امید و اعتماد مردم را افزایش دهد.

این مقام مسئول با اشاره به بخش رودبار قصران گفت: موقعیت های محیطی و گردشگری این منطقه برابر با ظرفیت های مشابه جهانی است بنابراین نباید اجازه دهیم زیاده خواهانی که قصد تجاوز به حریم رودخانه و اموال عمومی و تخریب محیط زیست را دارند موفق شوند.

محمدی با اشاره به فرمایشات امام راحل ابراز کرد: مردم به دادگستری پناه می آورند پس حسن خلق و مدارا کردن با ارباب رجوعان یک اصل برای ما است.

وی افزود: کارگزاران قوه قضائیه مانند پزشکان باید به مردم اطمینان و امید بخشند. مراجعان ما کسانی هستند که حقی ضایع شده دارند و باید دلگرم شوند که عدالت برایشان اجرا می شود.

قائم مقام رئیس دادگستری کل استان تهران تأکید کرد: مجرمان نیز باید به اندازهٔ جرمشان مجازات شوند ه معنای حقیقی عدالت همین است.

رئیس جدید حوزه قضائی رودبار قصران معارفه شد

سیاوش شهریور، فرماندار شهرستان شمیرانات نیز گفت: مهمترین سرمایهٔ اجتماعی، اعتماد مردم است و ما مسئولان موظفیم در راستای افزایش این سرمایهٔ تلاش کنیم.

وی تأکید کرد: عدالت و اخلاق شاخص های مدیریت خوب هستند که باید سرلوحه کار مسئولان باشد.

رئیس جدید حوزه قضائی رودبار قصران معارفه شد

داریوش مهرطلب، رئیس سابق حوزه قضائی رودبار قصران اظهار داشت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه در خصوص زمین خواری، کوه خواری و ... در منطقه تلاش های بسیاری شد به طوری که در سال جاری از نظر پیشگیری حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نسبت به رفع تصرفات در حوزه های مختلف منابع ملی اقدام شد.

رئیس جدید حوزه قضائی رودبار قصران معارفه شد

عزیزیان نیز در پایان این مراسم ضمن تقدیر از اقدامات رئیس سابق این حوزه قضائی اظهار داشت: مهمترین جرائم این منطقه مربوط به تجاوز به اموال عمومی و بیت المال در قالب ساخت و سازهای غیرمجاز است که نظارت و برخورد با متخلفان اخیراً تشدید شده است.

وی افزود: در راستای کنترل این جرائم آمادگی خود برای تعامل و همکاری با مسئولان دولتی را با رعایت استقلال حوزه قضائی و قضات اعلام می کنیم.

این مقام مسئول ابراز کرد: هر کجا فساد رخنه کند امکان خدمت صادقانه را سلب می کند لذا تلاش می کنیم با مبارزهٔ جدی با فساد درون و برون دستگاه قضا امید را در دل اهالی منطقه احیا کنیم.

عزیزیان گفت: آب و هوای مطلبوب و نزدیکی منطقه به شهر تهران منجر به توجه صاحبان ثروت و قدرت شده و شرایط بخش را خاص و استراتژیک کرده است. لذا برای برخورد قاطع با جرائم این منطقه و حفظ بیت المال نیازمند تمهیدات خاص، انرژی و هزینهٔ مضاعف هستیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سه قاضی در این حوزه قضائی فعالیت دارند که کافی نیست. کادر قضائی و اداری ما باید تقویت شود.

رئیس جدید حوزه قضائی رودبار قصران تأکید کرد: به حداقل رساندن جمعیت کیفری منطقه و کاهش روند دادرسی در راستای بهبود خدمات رسانی به اهالی در رأس اهداف ما قرار دارد.

رئیس جدید حوزه قضائی رودبار قصران معارفه شد

رودبار قصران شامل شهرهای اوشان، فشم، میگون و شمشک، دربندسر یکی از بخش های شهرستان شمیرانات در شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر