توزیع 3.5 میلیارد ریال اعتبار بین کانون‌های مساجد هرمزگان/رابطین فهما بازوان ستاد هماهنگی کانون ها هستند


توزیع 3.5 میلیارد ریال اعتبار بین کانون‌های مساجد هرمزگان/رابطین فهما بازوان ستاد هماهنگی کانون ها هستند

حجت الاسلام پهلوانی از توزیع 3 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار بین کانون های مساجد هرمزگان خبرداد و گفت: رابطین فهما به عنوان بازوان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد عمل می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام « احمد پهلوانی » در نشست هماهنگی رابطین فهما(فرهنگ و هنر مساجد ایران) به تبیین چشم انداز 1414 ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور پرداخت و افزود: راه اندازی سامانه فهما نخستین گام در راستای عملیاتی کردن سند چشم انداز کانون هاست.

وی هدف از شکل گیری سامانه فهما را کارآمدی هرچه بیشتر کانون ها و بروز کردن آن ها ذکر کرد و گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد از این پس براساس میزان فعالیت در سامانه فهما امتیاز کسب می کنند و بر اساس امتیاز کسب شده نیز از آن ها حمایت خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان با بیان اینکه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در راستای انسجام امور، رابطی را برای هر استان تعیین کرده است، عنوان کرد: در استان نیز هر کدام از کارشناسان به عنوان رابط یک شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به ثبت نام 128 هزار عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد هرمزگان در سامانه فهما، اضافه کرد: سه میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار بر اساس شاخص ثبت نام اعضا در سامانه فهما بین کانون های مساجد استان توزیع شده است.

پهلوانی افزود: سامانه فهما بستری را فراهم می سازد تا در آینده اعضا بتوانند در این فضا آموزش های لازم را فرا گیرند و همچنین کانون ها بتوانند در این فضا محصولات و تولیدات خود را ارائه دهند.

وی به طرح های تشویقی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری کشور جهت ترغیب کانون ها برای انجام فعالیت در سامانه اشاره کرد و گفت: همزمان با شب ولادت حضرت زهرا(س)، پایتخت فهما در کشور انتخاب می شود و اعتبار ویژه ای برای کانون های استان پایتخت فهما در نظر گرفته خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان افزود: یکشنبه های هر هفته نیز امتیازات کانون ها بررسی و 40 کانونی که از امتیاز بیشتری برخوردار باشند کمک هزینه سفر زیارتی دریافت خواهند کرد.

حجت الاسلام پهلوانی در بخش دیگری از سخنان خود به امتیازات کانون های دارای رابط فهما اشاره و عنوان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد دارای رابط به صورت ویژه حمایت خواهند شد و در برنامه های اردویی در اولویت قرار می گیرند.

وی افزود: کانون های دارای رابطی که امتیاز بالایی کسب کنند پنج نفر از اعضایشان به همراه سه نفر از اعضای خانواده به مدت سه روز به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

پهلوانی همچنین با بیان اینکه هرمزگان در رشته های سرود و تئاتر در کل کشور سرآمد است، اضافه کرد: امسال 54 کانون جدیدالتاسیس سهمیه استان است که تاکنون 18 کانون تاسیس شده است.

وی با اشاره به اینکه ساختمان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد هرمزگان قرار بود تا پایان آبان ماه امسال افتتاح و به بهره برداری برسد، ابراز امیدواری کرد که تا دهه فجر امسال مجموعه ستاد در ساختمان مستقل مستقر شود.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خصوصی های بازیگر آقای قاضی که نمی دانستید + عکس خانوادگی و بیوگرافی بهزاد خلج