مراکز بهزیستی قزوین 61 زن در معرض آسیب را پذیرش کردند


مراکز بهزیستی قزوین 61 زن در معرض آسیب را پذیرش کردند

قزوین - ایرنا - مراکز تحت پوشش بهزیستی استان قزوین در نیمه نخست امسال 61 زن و دختر در معرض آسیب‌های اجتماعی را به منظور بهره‌مندی از خدمات دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی پذیرش کردند.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بسته به نوع آسیب در دختران و زنان، مراکز مختلفی را از جمله خانه امن، مرکز بازپروری و ندای مهر ایجاد کرده است.
علیرضا وارثی اضافه کرد: مرکز خانه امن این اداره کل، زنان خشونت دیده را به همراه کودکانشان که نیازمند دریافت خدمات سرپایی و اقامتی هستند تحت پوشش قرار می‌دهد که در سال جاری پنج نفر در این زمینه پذیرش شدند و پنج هزار و ۶۶۴ خدمت مددکاری، روانشناسی، بهداشتی درمانی، حقوقی، تیمی، آموزشی و تلفنی دریافت کردند.
وارثی ادامه داد: همچنین مرکز ندای مهر نیز از دیگر مراکز بهزیستی استان است که در آن دختران در معرض آسیب شناسایی شده و برای ارتقای سطح امنیت محیط زندگی‌ و توانمندسازی آنها تلاش می‌شود.
وی اظهار داشت: در این مرکز نیز ۳۱ دختر در نیمه امسال پذیرش شده و هزار و ۶۰۴ خدمت دریافت کردند.
وارثی یادآور شد: یکی دیگر از مراکز ویژه زنان در معرض آسیب، مرکز بازپروری است که حمایت و نگهداری از چنین دختران و زنانی را بر عهده دارد و امسال ۲۴ نفر را پذیرش کرده است.
وی ادامه داد: مرکز خانه سلامت دختران نیز حمایت و نگهداری از دختران و ارائه خدمات به آنها را عهده دار است که امسال یک نفر را پذیرش کرد.
مدیرکل بهزیستی قزوین با تاکید بر اهمیت فعالیت اینگونه مراکز افزود:اگر عده ای از افراد جامعه از جمله زنان، دختران و کودکان به دلایل فردی، خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی از حضور در صحنه اجتماع و تعلیم و تربیت منع شوند فرصتی برای آسیب پذیری بیشتر آنان فراهم می‌شود از این رو بهزیستی به منظور نگهداری و حمایت از اقشار در معرض آسیب حمایت‌های اجتماعی را تا زمان استقلال و خودکفایی فردی و اجتماعی آنان فراهم می‌کند.
وارثی افزود: البته علاوه بر زنان و دختران، دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی به حمایت اجتماعی از مبتلایان به اختلال هویت جنسی نیز می‌پردازد که امسال ۱۰ نفر را در این خصوص پذیرش کرده و آموزش داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان