بلاتکلیفی سیاسی در اروگوئه همچنان ادامه دارد


بلاتکلیفی سیاسی در اروگوئه همچنان ادامه دارد

پس از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در اروگوئه، بلاتکلیفی همچنان در این کشور ادامه دارد.

بلاتکلیفی سیاسی در اروگوئه همچنان ادامه داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج موقت اعلام شده از سوی کمیسیون انتخاباتی اروگوئه حاکی از آن است که نامزد مخالفان حزب محافظه کار تقریباً در صدر انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه این کشور قرار دارد.

خبرگزاری رویترز نیز از مونته ویدئو گزارش داد کمیسیون انتخاباتی اروگوئه اعلام کرد آراء صندوق‌ها تقریباً به طور کامل شمارش شده است.

در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اروگوئه نامزد مخالفان با نامزد حزب حاکم رقابت کرد. بر اساس نتایج موقتی که پس از شمارش آراء ۹۷,۵ درصد از صندوق‌ها بدست آمد، لوئیس لاکال پو، نامزد حزب ملی راست میانه ۴۸,۸۱ درصد از آراء را کسب کرده در حالی که دنیل مارتینز، نامزد حزب چپ‌گرای حاکم توانسته ۴۷,۴۱ درصد آراء را از آن خود کند.

این فاصله بسیار کمتر از آن چیزی است که انتظار می‌رفت و امکان تعویق اعلام رسمی نتایج انتخابات برای آغاز این هفته وجود دارد.

نظرسنجی‌هایی که پیش از برگزاری انتخابات انجام شد، از پیروزی لاکال پو در مقابل مارتینز حکایت داشت. در این نظرسنجی رتبه لاکال پو از شش به هشت ارتقا یافته بود و علت آن توافق‌هایی بود که پس از دور نخست انتخابات در ماه اکتبر، با بسیاری از هم پیمانان سیاسی انجام شد.

لوئیس لاکال پو ۴۶ ساله پسر رئیس جمهور سابق اروگوئه است. وی در صورت پیروزی به ۱۵ سال حاکمیت لیبرال‌ها (احزاب چپ‌گرا) پایان خواهد داد.

رئیس جمهور منتخب اروگوئه از ماه مارس آغاز به کار خواهد کرد و دوران ریاست جمهوری وی ۵ سال خواهد بود.

تاباره واسکز، رئیس جمهور اروگوئه که در سال ۲۰۱۵ به قدرت رسید، به تازگی با مشکل کندی رشد اقتصادی رو به رو است. علت کندی رشد اقتصادی در اروگوئه وقوع سیل‌هایی است که فعالیت بخش کشاورزی را تحت تأثیر قرار داده است. بخش کشاورزی اروگوئه در رشد اقتصادی این کشور اهمیت بسیاری دارد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر