خواجوی: هیچ کاراته‌کایی به حال خود رها نمی‌شود/ کاراته با آسیب عجین است


مربی بدنساز تیم ملی کاراته گفت: تا روزی که تکلیف سهمیه‌های المپیک روشن نشود، هیچ کاراته‌کایی را به حال خود رها نمی‌کنیم.

خواجوی: هیچ کاراته‌کایی به حال خود رها نمی‌شود/ کاراته با آسیب عجین است

به گزارش شفاف، آخرین مرحله اردوی تمرینی تیم ملی کاراته مردان کشورمان برای حضور در لیگ جهانی کاراته وان اسپانیا از صبح روز گذشته (یکشنبه) در مجموعه ورزشی انقلاب آغاز شده و ملی پوشان کشورمان طبق برنامه ریزی کادر فنی تیم ملی، تمرینات خود را پیگیری می‌کنند این مرحله از اردوها تا امروز دوشنبه قبل از اعزام به اسپانیا ادامه خواهد داشت. هفتمین مرحله لیگ برتر کاراته وان اسپانیا جزو رقابت‌های کسب سهمیه المپیک توکیو 2020 محسوب می‌شود که این رقابت‌ها از 8 تا 10 آذرماه به میزبانی شهر مادرید برگزار خواهد شد.

نعیما خواجوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که در آخرین مرحله اردوی تمرینی تیم ملی کاراته برای حضور در لیگ جهانی اسپانیا شرایط بدنی ملی‌پوشان چطور است، گفت: با برنامه ریزی که انجام دادیم و انتظاراتی که از ملی‌پوشان داشتیم، آنها شرایط بسیار خوبی دارند. پیش‌بینی ما این است که بچه‌ها می‌توانند آن اجراهایی که کادر فنی از آنها انتظار دارد را در اسپانیا به نمایش بگذارند.

وی در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: برنامه‌های بدنسازی ما یک برنامه درون اردویی و یک برنامه بیرون از اردوها برای ملی‌پوشان است. برنامه آنها به اصطلاح طوری تنظیم می‌شود که ادامه‌دار باشد. ما برنامه‌ها را پیوسته آماده می‌کنیم و اینطور نیست که تمرینات ما بالا و پایین شود. ما بر اساس مسابقات تمرینات را می‌چینیم تا بچه‌ها آماده شوند و در روز مسابقات شرایط عالی داشته باشند.

مربی بدنساز تیم ملی کاراته در پاسخ به این سوال که آیا در آستانه اعزام به لیگ جهانی اسپانیا که آخرین مسابقات سال 2019 محسوب می‌شود مصدومیتی در میان بازیکنان وجود دارد یا خیر، گفت:‌ خوشبختانه آسیب‌دیدگی نداریم، البته کاراته با آسیب عجین است، اما بچه‌ها آسیبی ندارند که آنها را از کار بیندازد. تا امروز خوشبختانه بچه‌ها تمرینات خود را ادامه دادند. گنج‌زاده کمی از ناحیه پا احساس درد می‌کرد که خوشبختانه بعد از یکی دو روز استراحت نسبی تمرینات خود را به صورت جدی آغاز کرد. ما نمی‌گذاریم کسی با آسیب‌دیدگی برود استراحت کامل کند. اینطوری شرایط آنها را حفظ می‌کنیم.

خواجوی در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: معمولا همیشه ما 4 روز قبل از مسابقات یک برنامه وزنه سبک به بچه‌ها می‌دهیم تا ماهیچه آنها آماده شود و در روز مسابقه آنها با یک تمرین سبک بتوانند خودشان را آماده مبارزه کنند. امروز دوشنبه یک تمرین سبک برای ملی‌پوشان خواهیم داشت و فردا سه‌شنبه تیم به اسپانیا اعزام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که بعد از لیگ جهانی اسپانیا یک تعطیلات کوتاه‌مدتی تا آغاز مسابقات 2020 وجود دارد، آیا ملی‌پوشان در این خلاء که به وجود می‌آید تمرینات خود را پیگیری می‌کنند یا خیر، گفت: ما تا روزی که تکلیف سهمیه‌های المپیک روشن نشود، هیچ کاراته‌کایی را به حال خود رها نمی‌کنیم. برنامه ریزی کردیم و هیچ کاراته‌کایی به حال خود رها نخواهد شد. برنامه اردوهای ما تا اردیبهشت ماه سال آینده چیده شده است. صحبت‌هایی شده که دو تا سه مسابقه دیگر ملی‌پوشان حضور پیدا کنند، شاید بعد از آن بچه‌ها فرصت استراحت پیدا کنند و نیازی به مسابقه دادن نباشد. این به سود ما است. برای مثال بهمن عسگری این شانس را دارد که سهمیه را کسب کند و دو مسابقه آخر را اعزام نشود. در چنین شرایطی ما یک استراحت کوتاهی به او می‌دهیم و پس از آن تمرینات شروع می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !