هم‌زیستی مسالمت‌آمیز را در نمایشگاه‌ کتاب تجربه کنید


هم‌زیستی مسالمت‌آمیز را در نمایشگاه‌ کتاب تجربه کنید

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران گفت: نمایشگاه کتاب در بروز و بهره‌گیری از دانش و بصیرت و ایجاد هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و اعتقاد افراد نقش اساسی ایفا می‌کند.

قادر آشنا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب به عنوان یکی از موثرترین فعالیت‌های فرهنگی هنری هر استان است.

وی با بیان اینکه کتاب محوری‌ترین عنصر فرهنگی است، افزود: کتاب محور دانایی و مقابله با جهل است.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران ادامه داد: تحکیم بنیان خانواده، پایه‌های اعتقادی یک جامعه و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز از مسیر علم و دانش و خواندن کتاب میسر است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در بیرجند ادامه داد: در نمایشگاه کتاب بیرجند خوشبختانه در حوزه‌های دین، دفاع مقدس،کودک و نوجوان، دانشگاهی، گیاهان، عمومی و دامپزشکی کتاب وجود دارد.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران بیان کرد: برای بالابردن سطح مطالعه باید خانواده‌ها وارد عمل شوند و دولت نیز کمک‌های خود را انجام دهد.

آشنا با بیان اینکه حمایت از حوزه کتاب و کتابخوانی جزء مأموریت‌های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: با توجه به شرایط کنونی اقتصادی حاکم بر جامعه این وزارتخانه با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در سراسر کشور از کتاب و کتابخوانی حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگ و کتاب یک حوزه جدی است، یادآور شد: از ابتدای مهر تا کنون در نمایشگاه‌های استانی کتاب که برگزار شده مبلغ 35 میلیارد تومان کتاب توسط اقشار مختلف مردم خریداری شده و این نشان از استقبال گسترده مردم در استان‌ها دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعطیلی مدارس تهران و کرج فردا شنبه 1 اردیبهشت 1403؟