تحصیل در دانمارک


تحصیل در دانمارک

دانمارک یکی از کشورهای مهم شمال اروپاست که جمعیتی 5.5 میلیون نفری دارد. زبان رسمی این کشور دنیش یا دانمارکی است اما مردم این کشور تسلط بسیار مناسبی به زبان انگلیسی دارند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سفیران سروش سعادت، این کشور از واحد پولی کرون استفاده می‌کند و کشور دانمارک یکی از معدود کشورهایی است که حکومتی پادشاهی دارد و این نظام پادشاهی پس از ژاپن دومین سلسله پادشاهی قدیمی جهان است. کشور دانمارک از نظر علمی نیز جایگاه بسیار مناسبی در جهان دارد و همین مسئله سبب شده تا همه‌ساله از کشورهای مختلف جهان، جهت اخذ پذیرش تحصیلی از این کشور درخواست‌های متعددی به دانشگاه‌های این کشور ارسال شود. تحصیل در دانمارک دارای یک پروسه مشخص است که هر فرد باید قبل از هرگونه اقدام، از آن آگاهی کامل به دست آورد. به‌طورکلی می‌توان شرایط شروع یک دوره تحصیلی در کشور دانمارک را به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های دانمارک و دریافت ویزای تحصیلی این کشور تقسیم‌بندی کرد. دانشجویان می‌توانند در کشور دانمارک به زبان‌های دنیش و یا انگلیسی تحصیل کنند و این خود یک فرصت بسیار مناسب جهت تحصیل در این کشور پیشرفته در نظام آموزشی است.

تحصیل در کشور دانمارک به تحصیل در مقاطع دانشگاهی ختم نمی‌شود و دانش آموزان نیز می‌توانند در این کشور به تحصیل بپردازند. دولت دانمارک برای گسترش فرهنگ این کشور دوره‌های آموزش زبان دنیش را نیز برپا می‌کند تا بتواند با جذب مخاطبین از کشورهای مختلف فرهنگ خود را به جهانیان معرفی کند.

چنانچه گفته شد برای تحصیل در کشور دانمارک، هر دانشجو موظف است تا در مرحله اول، از دانشگاه‌های این کشور پذیرش تحصیلی دریافت کند. مدرک زبان، پاسپورت معتبر، سوابق تحصیلی، معرفی‌نامه و انگیزه نامه از جمله مهم‌ترین مدارکی هستند که هر فرد برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های دانمارک به آن نیاز خواهد داشت. در صورت که فردی در موعد مشخص پذیرش تحصیلی خود را از کشور دانمارک دریافت کند، برای سفر به این کشور باید ویزای تحصیلی آن را به دست آورد. باید به این نکته توجه داشت که ویزای تحصیلی کشور دانمارک تنها از طریق سفارت دانمارک در کشور محل اقامت دائم فرد صادر می‌شود و از کشور سوم قابل دریافت نخواهد بود.

تحصیل در کشور دانمارک برای شهروندان رسمی این کشور در تمامی مقاطع تحصیلی رایگان است و دانشجویان اروپایی نیز قادر خواهند بود تا بدون پرداخت هزینه در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند. شرایط تحصیل برای دانشجویان خارجی در این کشور متفاوت است. آن‌ها موظف هستند تا هزینه‌های تحصیل خود را به‌طور کامل پرداخت کنند. هزینه تحصیل در کشور دانمارک حداقل ۶۰۰۰ یورو در سال است اما به‌طور میانگین می‌توان گفت که هزینه تحصیل در کشور دانمارک و در دانشگاه‌های دولتی این کشور برای شهروندان غیراروپایی در حدود ۱۴.۰۰۰ یورو در سال است.

اگر چه بیشتر دانشجویان خارجی در کشور دانمارک به تحصیل در رشته‌های مهندسی مشغول هستند اما باید اشاره داشت که تحصیل پزشکی در دانمارک نیز متقاضیان خاص خود را دارد. هزینه‌های تحصیل پزشکی در کشور دانمارک همچون سایر کشورهای جهان بیشتر از سایر رشته‌های تحصیلی است و متقاضیان تحصیل در این رشته‌های تحصیلی باید به این موضوع نیز توجه داشته باشند. تحصیل در رشته‌های پزشکی در کشور دانمارک به زبان انگلیسی با محدودیت‌های بسیار زیادی ارائه می‌شود و تنها دانشجویان با رزومه بسیار خوب می‌توانند در این دوره‌ها نام‌نویسی کنند. با این‌ وجود فرصت تحصیل پزشکی در دانمارک به زبان دنیش به زبان دانمارکی همواره برای دانشجویان خارجی فراهم است.

دانشگاه کوپنهاگ و دانشگاه آرهوس بهترین دانشگاه‌های آموزش پزشکی در کشور دانمارک هستند که سابقه‌ای ۸۰۰ ساله در آموزش دارند. هزینه تحصیل در این دانشگاه‌ها در طول یک سال تحصیلی در حدود ۱۶۰۰۰ یورو تا ۲۲۰۰۰ یورو است. با توجه به این‌که دسترسی به بورسیه‌های تحصیلی در کشور دانمارک محدود است، دانشجویان پیش از عزیمت به این کشور باید شرایط مالی تحصیل خود در این کشور را به‌دقت بررسی کنند تا در میانه راه دچار مشکل نشوند.

از نظر اعتبار، مدارک پزشکی در کشور دانمارک مورد تائید کشورهای اروپایی و ایران است. این بدان معناست که افرادی که در کشور دانمارک مدرک پزشکی خود را دریافت کند، قادر خواهد بود تا پس از گذراندن یک دوره کوتاه آموزشی، مدرک پزشکی خود را معادل‌سازی کرده و به‌عنوان یک پزشک مشغول به کار شود و پروانه طبابت خود را دریافت کند.

در بخش‌های قبل تنها در رابطه با هزینه‌های تحصیل در کشور دانمارک صحبت به میان آورده شد اما متقاضیان باید به هزینه زندگی در دانمارک نیز توجه داشته باشند. این هزینه‌ها بسته به سبک زندگی و محل اقامت فرد متفاوت خواهد بود. دانشجویانی که در خوابگاه‌های دانشجویی اقامت دارند، هزینه‌های زندگی کمتری را پرداخت خواهند کرد. هزینه اجاره یک‌خانه تک نفره در دانمارک ۴۳۶ یورو در ماه و هزینه خوابگاه معادل ۳۴۰ یورو است. برای خوراک نیز می‌توان هزینه‌ای ۲۰۰ تا ۲۷۰ یورویی را در نظر گرفت. دانشجویان در کشور دانمارک معمولاً از دوچرخه استفاده می‌کنند ولی می‌توان گفت که هزینه حمل‌ونقل عمومی در حدود ۱۰۰ یورو است. با توجه به هزینه‌های جانبی زندگی در دانمارک می‌توان گفت که هزینه ماهیانه زندگی در دانمارک در حدود ۱۰۰ یورو است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قادر به همراهی متقاضیان تحصیل در دانمارک در جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور خواهد بود.

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...