600 کسب و کار در سامانه اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی ثبت شد


600 کسب و کار در سامانه اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی ثبت شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- 600 کسب و کار کوچک و بزرگ تاکنون در سامانه اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی ثبت شده است.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی روز دوشنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه های معین اقتصادی در مه ولات با بیان این مطلب گفت:معین های اقتصادی شهرستان ها باید اطلاعات و اقدام های انجام شده در راستای طرح توسعه مثلث اقتصادی و فرهنگی را در سامانه مربوطه ثبت کنند.

علی اکبر لبافی افزود: بسیاری از قوانین موجود دست و پا گیر و از موانع اصلی توسعه اقتصادی هستند که با اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی مد نظر استاندار خراسان رضوی و با مشارکت معین های اقتصادی، مسوولان مربوطه، ائمه جمعه و دستگاه قضا به دنبال تلطیف کردن این قوانین و جلب مشارکت حداکثری مردم برای ایجاد اشتغال هستیم.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی و سیاست هر روستا یک معین اقتصادی با امضای هشت تفاهم‌نامه اقتصادی و فرهنگی در مه ولات، شمار تفاهم‌نامه‌های معین اقتصادی در این شهرستان به ۵۰ تفاهم‌نامه افزایش یافت.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: در راستای اجرای طرح مثلت توسعه اقتصادی و فرهنگی، هم اکنون تعامل و همگرایی مطلوبی بین مدیران دستگاههای اجرایی استان شکل گرفته است و بی شک از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود در راستای ایجاد کارآفرینی در روستاها حمایت می کنیم.

لبافی افزود: انسجام و تعامل مطلوبی بین معین های اقتصادی و فرهنگی در مه ولات وجود دارد و با بررسی های صورت گرفته تا کنون معین های اقتصادی این شهرستان در اجرای وظیف محوله موفق عمل کرده اند.

فرماندار مه ولات نیز در این مراسم گفت: این شهرستان با دو اقلیم متفاوت، در تولید انار، پسته، زعفران و زردآلو از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی در خراسان رضوی است.

مسعود رنجبر با بیان اینکه هم اکنون ۵۰ تفاهم‌نامه معین اقتصادی و فرهنگی با اشتغالزایی سه هزار و ۲۱ نفر در مه ولات به امضا رسیده است افزود: از مجموع این تفاهم‌نامه ها، ۳۸ تفاهم‌نامه در بخش کشاورزی، ۱۰ تفاهم‌نامه در بخش صنعت و دو تفاهنامه نیز در بخش خدماتی است.

وی وثیقه های بانکی و فرآیند صدور مجوز را از جمله مشکلات عمده ذکر کرد و ادامه داد: بانک های عامل، وثیقه های ملکی روستایی را قبول نمی کنند که برای رفع این مشکل باید تدابیر لازم اتخاذ شود تا باعث دلسردی سرمایه گذران نشود.

بر اساس مدل مثلث توسعه اقتصادی که همزمان با آغاز فعالیت علیرضا رزم حسینی به عنوان استاندار خراسان رضوی آغاز شد معین‌های اقتصاد مقاومتی ارائه آموزش‌های حوزه کسب و کار، تسهیل امر سرمایه گذاری و توانمندسازی مردم در مناطق روستایی و شهری و توسعه اقتصادی منطقه را عهده دار می‌شوند.
بر اساس مدل توسعه اقتصادی ابتکاری استاندار خراسان رضوی معین‌های اقتصاد مقاومتی وظیفه شناسایی ظرفیت‌های مناطق زیر پوشش، ایجاد بسترهای لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و اشتغال‌زایی را برعهده دارند.

در این طرح استان خراسان رضوی به ۱۲ منطقه تقسیم شده تا با تعیین معین اقتصادی و جذب سرمایه برای هریک از این مناطق رونق و آبادانی در منطقه افزایش یابد که شهرستانهای مه ولات، تربت حیدریه و زاوه در منطقه نهم از مناطق ۱۲ گانه استان خراسان رضوی قرار گرفته اند.

طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی دارای سه ضلع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارگزاران حکومت و سرمایه گذاران و کارآفرینان هستند که ائمه جمعه نیز به عنوان ناظران عالی در داخل این مثلث قرار گرفته اند.

فیض آباد مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری مه ولات در ۲۰۷ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اهمیت پایگاه صهیونیستی نواتیم در چیست؟