ساخت چهره‌ مفاخر مشهد توسط 20 مجسمه‌ساز


ساخت چهره‌ مفاخر مشهد توسط 20 مجسمه‌ساز

مشهد- ایرنا- ساخت چهره مفاخر و شهدای مشهدی با تلاش 20 مجسمه ساز برتر کشور در مشهد در حال انجام است.

دبیر سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر و شهدای مشهد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب گفت: این سمپوزیوم در راستای بهبود سیما و منظر شهری با جانمایی المان‌های دائمی و با هدف تجلیل از مقام والای شهدا و مفاخر فرهنگی و علمی شهر از ابتدای آذر ماه آغاز به کار کرده‌ است.
صدرا یوسفی افزود: ۲۰ مجسمه‌ساز حاضر در این رویداد، هر کدام ساخت یک سردیس را بر عهده دارند و تا هشتم آذرماه چهره‌های این مفاخر را می‌سازند.
وی ادامه‌داد: در این سمپوزیوم چهره‌ مفاخر مشهدی شامل استاد محمد رضا حکیمی دین پژوه، حسین زهرشیدی پیشکسوت معماری و هنرهای سنتی، شفیعی کدکنی شاعر و ادیب، علی رواقی ادیب و قرآن‌پژوه، انوشیروان ارجمند پیشکسوت تئاتر، استاد حسین ترمه‌چی نقاش، عماد خراسانی و مهدی اخوان ثالت از شاعران خراسانی، عباس اخوین استاد خوشنویسی، پهلوان محمد خادم، رضا سعیدی بازیگر و منصور نریمان پیشکسوت موسیقی ساخته می‌شود.
دبیر سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر و شهدای مشهد گفت: همچنین چهره شهدای این شهر شامل شهید علی اندرزگو، شهید فرامرز عباسی، شهید محمود کاوه، شهید پرویز حبرانی، شهید محمود صارمی، شهید ابراهیم فخرایی، شهید موسی نامجو و شهید نورعلی شوشتری نیز برای جانمایی و نصب در سطح شهر ساخته می‌شود.
یوسفی افزود: هادی ضیاءالدینی، ربین حیدری، علی چراغی، علی لوایی، نادر قشقایی، جعفر نجیبی، ملک دادیار گروسیان و قدرت‌الله معماریان از هنرمندان و مجسمه‌سازان ملی حاضر در این سمپوزیوم هستند.
وی ادامه داد: ابراهیم پاپی‌راد، محمدحسین خیرآبادی، زهرا موسوی‌اصل، علیرضا قدمیاری، هادی عارفی‌منش، فردین اسفندیاری، یاسر حسینی، هاشم شفیعی، عطا صحرایی، مهدی وثوق، نادیا جوادی و مرتضی دستجردی نیز هنرمندان خراسانی هستند که برای حضور و هنرنمایی در سمپوزیم مجسمه‌سازی مفاخر و شهدای مشهد انتخاب شده‌اند.
نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر و شهدای مشهد به منظور استفاده از آرایه‌های هنری در منظر و سیمای شهری و توسعه فعالیتهای هنر شهری تا نهم آذر ماه در مشهد توسط شهرداری این شهر در حال برگزاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق