فرهنگ جهادی راه مقابله با جنگ اقتصادی است


فرهنگ جهادی راه مقابله با جنگ اقتصادی است

بیرجند - ایرنا - فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: فرهنگ جهادی راه مقابله با جنگ اقتصادی است که باعث عقب‌نشینی دشمن می‌شود و وحدت جامعه را به دنبال خواهد داشت.

سردار علی قاسمی روز دوشنبه در اختتامیه استانی اردوهای جهادی خراسان جنوبی که با حضور استاندار برگزار شد افزود: اولین بار ستاد پشتیبانی بسیج سازندگی به ریاست استاندار خراسان جنوبی در استان برگزار می‌شود که بیانگر حضور مسئولان در دورترین نقاط مرزی و خدمت به حامیان و مدافعان نظام است.

وی گفت: تحقق این مهم بیانگر این است که هنوز جهاد با مال و جان نیاز است و ادامه دارد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: گروه‌های جهادی در سال ۷۸ به صورت خودجوش به میدان آمدند و سال ۷۹ با دستور تاریخی مقام معظم رهبری سازمان بسیج سازندگی تشکیل شد.

وی گفت: طبق آیات قرآن کریم عزت و هویت هر جامعه‌ وابسته به جهاد است که بدون جهاد فرد و جامعه عزت و هویت پیدا نمی‌کند و فرهنگ جهادی برگرفته از روحیه اسلام ناب است.

سردار قاسمی بیان کرد: فرهنگ جهادی درس اولیای دین به امت‌ها در هر زمان و مکان است همانطور که امام خمینی (ره) فرهنگ مقاومت و ایستادگی و شهادت را زنده نگه داشتند امروز فرهنگ جهادی هم باید زنده بماند.

وی افزود: فرهنگ جهادی به معنای حضور در میدان‌های سخت و طاقتفرسا است لذا تلاش لازمه پویایی این فرهنگ است.

وی اظهار داشت: فرهنگ جهادی به معنای تندروی نیست و رهبر معظم انقلاب در ارتباط با تحقق فرهنگ انقلابی در جامعه می‌فرمایند "هرجا در جامعه انقلابی عمل کردیم پیروز شدیم، فرهنگ جهادی راه مقابله با هجوم دشمن است".

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی هم گفت: در حال حاضر ۳۲۵ گروه شناسنامه‌دار جهادی در استان فعالیت می‌کنند که با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب مبنی بر تاثیرگذاری جوانان شاهد افزایش چشمگیر گروه‌ها در سال جاری بودیم.

مهدی هنری افزود: تاکیدات مقام معظم رهبری بر تاثیرگذاری جوانان در گام دوم انقلاب باعث شد که از ابتدای سال جاری تاکنون گروه‌های جهادی از ۲۷۳ گروه به ۳۲۵ گروه جهادی افزایش پیدا کند.

وی اظهار داشت: در زمینه گروه‌های محله محور هم در حال حاضر ۹۲۳ نفر را ساماندهی کردیم که در مناطق هدف مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی از ابتدای امسال در قالب تیم‌های مختلف در سیل استان و استان‌های لرستان و خوزستان حضور چشمگیر داشتند تصریح کرد: در اعزام گروه‌ها به عتبات عالیات و ساماندهی شهر کاظمین چند گروه جهادی به تفکیک مسئولیت اعزام شدند.

هنری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار و ۷۵۰ نفر در قالب ۳۲۸ گروه جهادی فعالیت کردند که یک هزار ۲۰۰ جهادگر به صورت میهمان در استان فعال شدند.

وی به اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی هزینه شده در این اردوها اشاره کرد و گفت: یک میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان این اعتبار مربوط به خیران و جهادگران است.

وی از تشکیل مجمع خیرین جهادگر از یک ماه گذشته تاکنون خبر داد و افزود: ۳۰۰ میلیون تومان تاکنون از خیران جمع‌آوری شده و امیدواریم با ساماندهی این مجمع شاهد مشارکت بیش از پیش مردم باشیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی تصریح کرد: در حوزه اشتغال و اقتصاد مقاومتی از سال ۹۲ و بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری سه هزار و ۲۰۰ کارگاه کمک اشتغال روستایی را به صورت مستقیم و ۹ هزار و ۷۵۰ نفر را به صورت غیرمستقیم توانمند کردیم.

وی از آغاز طرح اشتغال معیشت محور در روستاها خبر داد و گفت: در این طرح تاکنون ۱۵۰ هزار قطعه مرغ بومی با ۳۰ درصد زیر قیمت به مردم روستا تحویل شده که امیدواریم در توانمندسازی روستاییان موثر واقع شود.

وی یادآور شد: رویکرد ما در ادامه فعالیت تقویت گروه‌های اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی خواهد بود که از ظرفیت جهادگران در کارآفرینی به خوبی استفاده خواهد شد.

هنری گفت: در بخش محرومیت‌زدایی امسال اولین بار ۶۱ پروژه با سازمان بسیج سازندگی کشور انعقاد قرارداد شده که نیازمند سه میلیارد تومان اعتبار است.

وی تصریح کرد: در ارتباط با ۴۰ هزار پروژه سراسری سازمان بسیج مستضعفان با تجمیع ظرفیت‌های حوزه سپاه از ۷۵۰ پروژه ۶۰۰ پروژه به اتمام رسیده و بقیه در دست اقدام است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ گروه جهادی در راستای محرومیت‌زدایی با کمیته امداد همکاری کردند که یک هزار و ۵۲۰ مددجو از خدمات این گروه‌ها بهره‌مند شدند.

رضا سلم‌آبادی افزود: در قالب این گروه‌ها خدمات درمانی، اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و مسکن به مددجویان ارایه شده است.

وی گفت: مجموع کمک‌ها به گروه‌های جهادی در ۶ ماه اول امسال ۶۳ میلیون تومان بوده که ۱۴ میلیون تومان توسط کمیته امداد و بقیه توسط خیران و گروه‌های جهادی تامین شده است.

سلم‌آبادی بیان کرد: گروه‌های جهادی در مناطق مرزی زیرکوه، نهبندان، سربیشه و درمیان حضور یافتند که در سرایان، بیرجند و خوسف هم اقداماتی با تکیه بر مناطق مرزی انجام شد.

وی با بیان اینکه امروز انفاق و نیکوکاری باید به یک گفتمان تبدیل شود اظهار داشت: تبیین نیازمندی‌ها و مشخص شدن ظرفیت گروه‌های جهادی از مهمترین راهکارهای اثربخشی در مناطق محروم و محرومیت‌زدایی است.

در این همایش ۴۷ جهادگر برتر و فعال اقتصاد مقاومتی مورد تقدیر قرار گرفتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...