36 هزار نفر با آسیب‌های اجتماعی درگیرند


36 هزار نفر با آسیب‌های اجتماعی درگیرند

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان اردبیل گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده 36 هزار نفر از مجموع جمعیت یک میلیون و 275 هزار نفری استان با آسیب‌های اجتماعی درگیر هستند.  

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا حسین‌نژاد امروز دوشنبه ۴ آذر در نشستی با فرماندار پارس‌آباد مغان افزود: این نهاد آمار دقیقی از آسیب‌های اجتماعی در شهرها و مراکز استان‌ها در دست داشته و موفق به شناسایی این آسیب‌ها شده است.

وی از ارتباط بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی با کمیته امداد امام (ره) خبر داد و گفت: کمیته امداد بر اساسی وظایف ذاتی و قانونی که بر دوش آنها گذاشته بصورت عملی و تئوریک با این مشکلات سر و کار داشته و آشنایی کامل دارد.

او افزود: بیکاری، اعتیاد، قاچاق، افزایش سن ازدواج، موادمخدر و مشروبات الکلی عمده آسیب‌های اجتماعی شناسایی شده در استان است که این آمار در شهرستان پارس‌آباد با اعتیاد، بیکاری، طلاق، نگهداری و حمل مواد مخدر، قاچاق و مشروبات الکلی اولویت‌بندی شده است.

فرماندار پارس‌آباد مغان هم در این نشست گفت: تعدد قومیت‌ها و طوایف و تمرکز جمعیت در مرکز شهر پارس‌آباد ضمن اینکه باعث تنوع در استعدادها و ظرفیت‌های بزرگ در منطقه شده، آن را در معرض جدی آسیب‌های اجتماعی نیز قرار داده است.

علی علایی اظهارداشت: تراکم جمعیت، مهاجرت و افزایش بی‌رویه جمعیت از دیگر علل افزایش تهدید آسیب‌های اجتماعی برای این شهرستان مرزی است.

وی گفت: مبارزه و ریشه‌کن کردن آسیب‌های اجتماعی به تنهایی کار یک گروه و دستگاه خاص نیست و اراده و عزم جدی تمامی دستگاه‌های مرتبط در این زمینه را می‌طلبد.

استان اردبیل بر اساس سرشماری سال ۹۵ یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۴۲۰ نفر جمعیت دارد.

کد خبر 465383

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق