طرز تهیه دنت شکلاتی خوشمزه و خوش طعم در خانه


دسر ها انواع مختلفی دارند که یکی از آن ها دنت شکلاتی می باشد که در بین کودکان طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. تهیه دنت خانگی به شما کمک می کند تا از کیفیت و سلامت مواد خوراکی فرزندتان اطمینان داشته باشید. در ادامه مطلب به شما عزیزان طرز تهیه دنت شکلاتی را آموزش خواهیم داد. مواد لازم جهت تهیه دنت شکلاتی شیر : یک پیمانه پودر کاکائو : یک...

دسر ها انواع مختلفی دارند که یکی از آن ها دنت شکلاتی می باشد که در بین کودکان طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. تهیه دنت خانگی به شما کمک می کند تا از کیفیت و سلامت مواد خوراکی فرزندتان اطمینان داشته باشید. در ادامه مطلب به شما عزیزان طرز تهیه دنت شکلاتی را آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه دنت شکلاتی خوشمزه و خوش طعم در خانه

مواد لازم جهت تهیه دنت شکلاتی

شیر : یک پیمانه پودر کاکائو : یک سوم پیمانه وانیل : یک قاشق چای خوری نشاسته ذرت : سه تا چهار قاشق غذا خوری شکر : ۶۰ گرم خامه : ۱۶۰ گرم

طرز تهیه دنت شکلاتی با طعم بی نظیر

در روش تهیه دنت شکلاتی ابتدا نشاسته ذرت را به همراه پودر کاکائو، شکر و وانیل داخل ظرفی بریزید و همه مواد را با هم مخلوط کنید.

طرز تهیه دنت شکلاتی خوشمزه و خوش طعم در خانه
طرز تهیه دنت شکلاتی خوشمزه و خوش طعم در خانه

حالا به مواد خشک، خامه و شیر سرد کم کم اضافه نمایید و مواد را کاملا هم بزنید تا مایه یک دستی به دست آید سپس مخلوط به دست آمده را داخل یک قابلمه یا تابه بریزید و بر روی حرارت کم قرار دهید.

در این مرحله از نحوه تهیه دنت شکلاتی مخلوط را هم بزنید تا مواد به صورت گلوله نشود سپس زمانی که مخلوط به غلظت مورد نظرتان رسید از روی حرارت برداشته و دنت شکلاتی را داخل ظرف سرو یا قالب بریزید و پس از خنک شدن آن را در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود، نوش جان.

طرز تهیه دنت شکلاتی خوشمزه و خوش طعم در خانه

نکات تکمیلی

در زمان حرارت دادن مایه ی دنت آن را مرتب هم بزنید تا گلوله نشود اما اگر باز هم گلوله شد پس از مراحل پخت آن را از صافی رد کنید تا مواد کاملا یکدستی به دست آید. انتخاب ظرف پهن در طرز تهیه دنت شکلاتی به این دلیل است که می توانید آن را راحت تر هم بزنید.

فواید شکلات

در قدیم مردم بر این باور بودند که شکلات برای بدن مضر است اما امروزه بسیاری از کارشناسان تغذیه نظرشان بر این است که شکلات علاوه بر اینکه برای سلامتی مضر نیست بلکه مصرف آن در حد اعتدال نیز به منظور پیشگیری از برخی بیماری بسیار مفید است همچنین در زمان مصرف این ماده غذایی هورمون آندروفین تولید می شود که سبب ایجاد حس شادی در فرد می شود.

طرز تهیه دنت شکلاتی خوشمزه و خوش طعم در خانه

جهت آشنایی با دستور تهیه انواع دسر و پیش غذا می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول