پیشکسوت استقلال : مهاجمان‌ استقلال اعتماد به‌ نفس زیادی پیدا کرده‌اند


مدافع پیشکسوت استقلال اعتقاد دارد این تیم این روزها در خط حمله قدر فرصت‌ها را می‌داند و مهاجمان این تیم کمتر گل خراب می‌کنند. نوشته پیشکسوت استقلال : مهاجمان‌ استقلال اعتماد به‌ نفس زیادی پیدا کرده‌اند اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

پیشکسوت استقلال : مهاجمان‌ استقلال اعتماد به‌ نفس زیادی پیدا کرده‌اند

رضا رجبی : گل دوم استقلال در بهترین زمان ممکن به ثمر رسید
نویسنده : خبرگزاری فوتبال ایران
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 نوامبر 2019 | 20:15
پیشکسوت استقلال : مهاجمان‌ استقلال اعتماد به‌ نفس زیادی پیدا کرده‌اند

مدافع پیشکسوت استقلال اعتقاد دارد این تیم این روزها در خط حمله قدر فرصت‌ها را می‌داند و مهاجمان این تیم کمتر گل خراب می‌کنند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

استقلال دریکی از بازی‌های سخت خودش در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر توانست، ورزشگاه وطنی قائم‌شهر را با دست‌پر کند ترک کند، اتفاقی که پیش‌ازاین برای این تیم تابه‌حال اتفاق نیفتاده بود. حالا استقلال با ۲۱ امتیاز در جایگاه سوم جدول رده‌بندی جای گرفته است. جایگاهی که کمتر کسی پس از پشت سر گذاشتن ۵ هفته از ابتدای لیگ برای این تیم متصورمی شد.در همین رابطه رضا رجبی یکی از پیشکسوتان باشگاه استقلال با اشاره به کیفیت قابل‌قبول بازی این نساجی و استقلال گفت:

«در کل بازی پربرخوردی را شاهد بودیم و هر دو تیم دوندگی زیادی داشتند که درعین‌حال روی‌هم ۸ موقعیت گل هم به وجود آوردند که این خودش ناشی از آن است که علی‌رغم بازی در یک چمن مصنوعی دیدار جذابی را پشت سر گذاشتیم.»

وی در ادامه در خصوص روند کلی این دیدار افزود:

«حدود ۳۰ تا ۳۵ دقیقه اول را باید به‌حساب نساجی بگذاریم که در این فاصله محمد عباس زاده در چند نوبت دروازه استقلال را با خطر جدی مواجه کرد، اما رفته‌رفته استقلال با غلبه بر جو بازی و عادت به بازی در چمن مصنوعی صاحب توپ و میدان شد که درنهایت روی یک ضربه شروع مجدد به گل رسید و این موضوع یک‌بار دیگر ارزش ضربات ایستگاهی را مخصوصاً در این‌گونه بازی‌های پرفشار نشان داد.

در نیمه دوم باید بگویم که استقلال در بهترین زمان ممکن به گل دست پیدا کرد و درواقع من معتقدم این گل به‌نوعی مثل یک آب سردی بر پیکره نساجی بود که کار این تیم در ادامه دچار مشکل کرد. چه‌بسا اگر استقلال به گل دوم دست نمی‌یافت امکان داشت بازی به‌تساوی کشیده شود. در اواسط نیمه دوم نساجی با استفاده از تعلل مدافعین استقلال بالاخره دروازه استقلال را باز کرد اما شاید زور به ثمر رساندن گل دوم را دیگر نداشت. من فکر می‌کنم حتی استقلال در ۱۰ دقیقه پایانی می‌توانست به شمار گل‌های خودش اضافه کند.»

رضا رجبی درباره ضعف مفرط خط دفاع استقلال در این بازی اظهار داشت:

«ببینید استقلال هر بار از خط جلو و یا همان نوک پیکان خط حمله پرس خوبی داشته باشد و توپ را به‌سرعت از حریفش پس بگیرد به‌ندرت ضعف خط دفاعی این تیم نمایان می‌شود. اما اگر این پرس به‌خوبی انجام نشود و به خط میانی حریف اجازه پیش روی‌داده شود، در این صورت معمولاً دو مهاجم حریف با قرار گفتن در بین دو مدافع استقلال آن‌ها را دچار سردرگمی می‌کنند و به همین خاطر مدافعان در خنثی کردن مهاجم هدف دچار تعلل و اشتباه می‌شوند همان‌طور که در بازی امروز هم به‌کرات شاهد آن بودیم.»

رضا رجبی در همین رابطه عنوان کرد:

«البته نبود محمد دانشگر که ذاتاً یک استاپر سمت راست است و به این فضا آشنایی بیشتری دارد در ضعف خط دفاع استقلال در بازی امروز مقابل نساجی بی‌تأثیر نبود. در این بازی مشاهده کردیم که استراماچونی با تشخیص درستش و جابه‌جایی غلامی و یزدانی سعی کرد که این نقطه‌ضعف را بپوشاند که البته زیاد هم موفق نبود. ولی درکل پایبندی استراماچونی به مسائل اخلاقی می‌تواند بسیار باارزش باشد که از هر نتیجه‌ای شاید اهمیت بیشتری داشته باشد.»

در پایان رضا رجبی با تمجید از نقطه قوت استقلال یعنی همان فاز هجومی این تیم گفت:

«این روزها خوشبختانه شاهد آن هستیم که استقلال دیگر فرصت‌های گلزنی خود را کمتر از دست می‌دهد و این، یک عادت خوبی است که در هر تیمی می‌تواند باعث موفقیت شود. مهاجمان دربازی‌های اخیر استقلال بسیار راحت و با اعتمادبه‌نفس زیادی به توپ ضربه می‌زنند و در زدن ضربات آخر بدون استرس عمل می‌کنند و درکل کمتر گلی را خراب می‌کنند که همین امر باعث شده تا اختلاف تعداد موقعیت‌های گل این تیم با تعداد گل‌ها اختلاف کمی باشد.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)