ریابکوف با مقام سابق آمریکا درباره روابط دو کشور گفت وگو کرد


ریابکوف با مقام سابق آمریکا درباره روابط دو کشور گفت وگو کرد

مسکو – ایرنا – وزارت خارجه روسیه در خبر کوتاهی اعلام کرد که معاون وزیر امور خارجه روسیه با «توماس گراهام» مشاور سابق امور روسیه رئیس جمهوری آمریکا دیدار و با وی درخصوص روابط فعلی دو کشور به تبادل نظر پرداخته است.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا، «سرگئی ریابکوف» که مذاکره کننده ارشد هسته‌ای روسیه به حساب می‌آید در دیدار با گراهام درخصوص موضوعات روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت وگو و تبادل نظر کرده است.
جزییات بیشتری از این دیدار در دست نیست.

روابط روسیه و آمریکا در سال‌های اخیر بویژه پس از بروز بحران در اوکراین و روی کار آمدن دولت غربگرا در کی‌یف در سال 2014 تیره شده است.
آمریکا از آن زمان تاکنون بیش از 75 بسته تحریمی در مورد روسیه وضع کرده و اتحادیه اروپا نیز به پیروی از سیاست‌های واشنگتن چنین رویکردی را درمورد مسکو وضع و تحریم‌های خود را هر شش ماه یک بار تمدید می‌کند.
در زمان حاضر عرصه موشکی مهم ترین حوزه اختلاف روسیه و آمریکا است.
آمریکا در ماه اوت گذشته از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای کوتاه و میانبرد هم خارج شد و به دنبال آن روسیه نیز این پیمان را کنار گذاشت تا عصر رقابت تسلیحاتی از نو آغاز شود.
روسها هشدار داده اند در صورتی که آمریکا در اروپا موشک‌های منع شده در پیمان یاد شده (با بردی در حدود 500 تا 1500 کیلومتر) مستقر کنند به آن پاسخ خواهند داد به عبارتی سمت موشک‌های خود را به طرف اروپا برمیگردانند.

«سرگئی نارشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه هفته گذشته اعلام کرد: ایالات متحده سال۲۰۲۱ میلادی با پایان یافتن تاریخ پیمان استارت ۲ که برای کاهش تسلیحات هسته‌ای دو جانبه میان مسکو و واشنگتن منعقد شده است، دیگر آن را تمدید نخواهد کرد.
وی افزود: ما احتمال می‌دهیم این پیمان هم توسط آمریکا منقضی شود و سرنوشتی همچون پیمان منع موشک‌های هسته‌ای کوتاه و میانبرد میان شوروی و آمریکا را پیدا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتظار