2 شکارچی غیرمجاز خارجی در فرودگاه شیراز دستگیر شدند


2 شکارچی غیرمجاز خارجی در فرودگاه شیراز دستگیر شدند

شیراز - ایرنا- شکار هوبره در مناطق زیست محیطی همواره یکی از گزینه‌هایی است که شکارچیان غیرمجاز ساکن کشورهای عربی خلیج فارس را به طمع می‌اندازد ، 2 نفر از این شکارچیان که مبادرت به شکار 5 قطعه هوبره کرده بودند در فرودگاه شیراز به دام افتادند.

مجتبی شکرانه فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان فارس روز سه‌شنبه اعلام کرد : پلیس فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز، دو نفر از اتباع خارجی که تعداد ۵ قطعه هوبره با خود به همراه داشتند را دستگیر و به منظور سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی تحویل دادند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس از شهروندان طبیعت دوست خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی، شکار و صید غیرمجاز جانوران وحشی، مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۵۴۰ به اداره کل حفاظت محیط زیست فارس اطلاع دهند.

هوبره که از گونه‌های در حال انقراض و تحت حمایت بین‌المللی است و به دلیل وجود تهدیدهای جدی آسیب های فراوانی دیده است ، شکار غیرقانونی هر قطعه از این پرنده، ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی به دنبال دارد.

شکارچیان غیر مجاز ساکن کشورهای عربی خلیج فارس علاقه زیادی به شکار این پرنده توسط پرنده‌های شکاری دست پرورده خود دارند و در این راستا هر ساله مناطق زیست محیطی جنوب فارس در شهرستان های لار ، لامرد و خنج به لحاظ آنکه زیستگاه اصلی هوبره است با این مشکل مواجه می‌شود.

هوبره پرنده‌ای خشکی‌زیست و نیمه مهاجر است که بیشتر در دشت‌های جنوبی ایران همچون کرمان، هرمزگان، سیستان، فارس، یزد، بوشهر و خوزستان زندگی می‌کند ، شکار بی رویه این گونه در فصل زمستان، از بین رفتن وسیع ‌زیستگاه این پرنده و تبدیل شدن دشت‌ها به زمین‌های کشاورزی و مناطق صنعتی علل عمده انقراض این پرنده زیبا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز