جلوگیری از برداشت 209 هزار متر مکعب آب غیرمجاز در رباط کریم و دماوند


جلوگیری از برداشت 209 هزار متر مکعب آب غیرمجاز در رباط کریم و دماوند

تهران- ایرنا- هفت حلقه چاه غیرمجاز با جلوگیری از برداشت 209 هزار متر مکعب آب از منابع سفره‌های زیرزمین در شهرستان‌های رباط کریم و دماوند پر شد.

به گزارش روز سه شنبه شرکت آب منطقه‌ای تهران، مدیر امور منابع آب رباط کریم از انسداد چهار حلقه چاه غیرمجاز و جلوگیری از برداشت ۱۳۰ هزار متر مکعب آب در سفره‌های زیرزمینی این امور طی آبان ماه سال جاری خبر داد.

علیرضا مصطفی پور افزود: با تلاش گروه گشت و بازرسی آب‌های سطحی این امور، در مجموع به عمق ۲۲۰ متر و دبی هشت لیتر بر ثانیه در حوزه عملکرد این امور مسدود شد.

وی با اشاره به اینکه در آبان ماه همچنین ۱۰ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی، چهار حکم قضایی اخذ، ۲ عدد کنتور هوشمند نصب و ۳۵ اخطاریه صادر شده است، تصریح کرد: ۲۵ عدد چاه کشاورزی نیز مورد کنترل و نظارت بر بهره برداری از آن ها قرار گرفت.

در این شهرستان هفت حلقه چاه غیرمجاز با جلوگیری از برداشت ۲۹۷ هزار متر مکعب آب از سفره‌های زیرزمینی در آبان مسدود شد.

رباط‌کریم در فاصلهٔ ۴۵ کیلومتری جنوب غربی پایتخت واقع شده است.

مسدود شدن ۳ حلقه چاه غیرمجاز در دماوند

مدیر امور منابع آب شهرستان دماوند از انسداد سه حلقه چاه غیر مجاز و در نتیجه جلوگیری از برداشت بیش از ۷۹ هزار متر مکعب از منابع آب زیرزمینی در محدوده عملکرد این امور خبر داد که در مجموع به عمق ۱۲۶ متر و آبدهی چهار لیتر در ثانیه پر و مسدود شد.

مصطفی عباسی ادامه داد: با انجام این عملیات از خروج ۷۹ هزار و ۲۰۰ متر مکعب آب در سفره‌های زیرزمینی این امور جلوگیری خواهد شد.

وی، فرونشست را از جمله مهمترین خطر در پی برداشت های غیر مجاز از سفره های آب زیرزمینی عنوان و بر حفاظت و صیانت از منابع آب و همچنین جلوگیری از عواقب ناشی از برداشت های غیرمجاز از آبخوان های منطقه تاکید کرد.

در شهرستان دماوند بیش از ۷۰ حلقه چاه از ابتدای سال جاری تاکنون پر و مسلوب المنفعه شده است.

شهرستان دماوند در شمال شرق تهران قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها