ترافیک اردبیل روان می‌شود


ترافیک اردبیل روان می‌شود

اردبیل - ایرنا - فرماندار اردبیل گفت: تلاش می‌شود با راهکارهای فنی حجم ترافیک در این شهر کاهش یافته و روان‌تر شود.

مسعود امامی یگانه روز سه‌شنبه در جلسه شورای ترافیک اردبیل افزود: تنها یک دستگاه و یا نهاد خاصی نمی‌تواند متولی زفع و ساماندهی ترافیک را برعهده گیرد و این اقدام مهم در بازه زمانی طولانی و با همکاری دستگاه‌های متولی میسر می‌شود.

وی بیان‌کرد: برای روان شدن ترافیک علاوه بر راه‌اندازی طرح کنترل ترافیک باید با انتخاب مشاور عالی راهکارهای روان سازی آن را را تدوین کرده و به اجرا گذاشت.

امامی توسعه ساخت و سازهای بی‌رویه در شهر، نبود پارکینگ برخی مجتمع‌های تجاری و مسکونی ، ساماندهی نشدن معابر و خیابان های شهر،ساماندهی نشدن وانت‌بارها و تاکسی‌های درون شهری ، ساماندهی نشدن مطب پزشکان و نهادینه نشدن استفاده از حمل و نقل عمومی را از دلایل عمده ترافیک در اردبیل دانست و افزود: برای هریک از این موارد می‌توان راهکارهای لازم و اساسی ارائه داد.

وی با بیان اینکه ترافیک مردم اردبیل را کلافه کرده، افزود: ترافیک دغدغه اصلی مسئولان استان بوده و دستگاه‌های متولی باید نسبت به آن حساس بوده و برای کاهش آن تلاش کنند.

فرماندار اردبیل افزود: برای روان‌سازی ترافیک باید اعتبار لازم در بودجه ۹۹ تدارک دیده شده و شهرداری هم آن را در اولویت اول برنامه‌های خود قرار دهد.

امامی تکمیل پل قدس شهر اردبیل را ضروری دانست و گفت: این پل باید تکمیل شود و قرار است از محل سفر ریاست‌جمهوری هم ۳۵۰ میلیارد ریال برای آن اختصاص داده شود.

فرماندار اردبیل درباره انتقال مطب پزشکان از میدان سرچشمه افزود: با اینکه بسیاری از پزشکان مطب در مجتمع پزشکان خریداری کرده‌اند ولی هنوز به این ساختمان انتقال نمی‌یابند و ضروری است برای انتقال سریع آنها محدودیت‌های لازم در میدان سرچشمه ایجاد شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی