یک برگشت خاص!


یک برگشت خاص!

70 دقیقه احیا و ماساژ قلبی کارساز نیست و به ناچار دخترک را به تیغ جراحی می‌سپارند و اینجاست که باز هم دستان دکتر سبزی معجزه می‌کند و رویای زندگی دوباره را به دختر نوجوان هدیه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، امروز صبح دختر نوجوانی که دچار آمبولی و ایست قلبی شده بود به بیمارستان امام علی(ع) منتقل می‌شود و با وجود علائم حیاتی ضعیف، تیم درمان کار احیا و ماساژ قلبی را شروع می‌کند.

70 دقیقه از ماساژ و احیای قلبی بیمار می‌گذرد، اما دختر نوجوان همچنان علائمی از بازگشت نشان نمی‌دهد و برای همین تیم احیا دست به دامن تیم جراحی می‌شوند.

دختر نوجوان بدون علائم حیاتی مغزی و علائم حیاتی ضعیف قلبی راهی اتاق عمل می‌شود و به مدت یک ساعت تحت درمان دستگاه گردش خون برون پیگیری (پمپ مصنوعی) قرار گرفته و همزمان کار جراحی نیز انجام می‌شود و دختر نوجوان به طرز معجزه آسایی دوباره به زندگی برمی‌گردد.

دکتر سبزی که حالا یکی از پیشکسوتان برجسته جراحی قلب استان کرمانشاه محسوب می‌شود در خصوص این جراحی و خاص بودن آن گفت: این جراحی، جراحی نادری نیست و ماهانه دو تا سه مورد از آن در همین بیمارستان امام علی (ع) انجام می‌شود، اما می‌توان گفت این جراحی خاص است چرا که بیمار بعد از 70 دقیقه احیا و ماساژ قلبی به اتاق عمل آمد و خوشبختانه عمل جراحی برای برگشت او کارساز بود.

وی افزود: این دختر نوجوان به دنبال یک جراحی عمومی 10 روزی استراحت مطلق داشته و به احتمال زیاد همین استراحت مطلق موجب ایجاد لخته در شریان های تحتانی بدن او می‌شود.

این جراح قلب تصریح کرد: این لخته خون از اندام تحتانی خود را به ریه بیمار می رساند و همین امر موجب آمبولی و ایست قلبی این دختر نوجوان شده بود.

وی افزود: بعد از انتقال بیمار به بیمارستان بلافاصله کار احیا و ماساژ قلبی انجام می‌شود، اما بعد از 70 دقیقه تلاش متاسفانه وضعیت بیمار تغییر نمی‌کند.

سبزی تصریح کرد: بعد از این مدت احیا، بیمار بدون علائم حیاتی مغزی و با علائم حیاتی قلبی بسیار ضعیف و فشار خون بسیار پایین به اتاق عمل آورده می‌شود و در ابتدا او را زیر دستگاه گردش خون برون پیکری قرار دادیم، چرا که بر اثر ایست قلبی، قلب توانی برای پمپاژ خون نداشت.

وی افزود: همزمان با اینکه گردش خون برون پیکری بیمار با دستگاه جریان داشت، عمل جراحی برای برداشتن لخته‌ها از ریه بیمار انجام شد و توانستیم لخته‌ها را از شاخه‌های شریانی ریه بیمار خارج کنیم واین دختر نوجوان به تدریج علائم قلبی و مغزی خود را به دست آورد.

سبزی یادآور شد: خاص بودن این جراحی تنها به این علت است که بیمار به 70 دقیقه احیا و ماساژ قلبی و داروهای بسیاری که گرفته بود جواب نداد، اما خوشبختانه عمل جراحی برای او کارساز بود و دختر نوجوان دوباره به زندگی برگشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !