دومین دادگاه سیار هشجین خلخال تشکیل شد


دومین دادگاه سیار هشجین خلخال تشکیل شد

اردبیل _ ایرنا _ با هدف ارائه خدمات قضایی به مناطق محروم روستایی در بخش خورش‌رستم خلخال دومین جلسه دادگاه سیار هشجین در یک منطقه محروم روستایی این بخش تشکیل شد.

باقر نریمانی روز سه‌شنبه در جلسه دادگاه سیار هشجین که در روستای نمهیل برگزار شد، افزود: با هدف ارتقای سطح خدمات قضایی به مردم منطقه دادگاه‌های سیار در روستاهای بخش خورش‌رستم به مرکزیت هشجین این شهرستان تشکیل می‌شود.

وی اظهارداشت: در این دادگاه‌های سیار ضمن رسیدگی به پرونده‌ها و صدوردستورات لازم سعی بر آن است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن رسیدگی‌ به پرونده‌های قضایی انجام و احکام قضایی لازم نیز به موقع صادر شود.
او گفت: طبق ارشادات رئیس کل دادگستری استان اردبیل و در راستای خدمات‌رسانی هرچه بهتر به مناطق محروم روستایی و نیز تسریع در روند رسیدگی به شکایات مردمی و احقاق حقوق افراد کم‌بضاعت و محروم، دادگاه عمومی این بخش با هماهنگی‌های به عمل آمده و با حضور رئیس دادگاه ،فرمانده انتظامی هشجین و فرمانده پلیس راه اردبیل - سرچم ، وکلای حقوقی ،کارشناسان رسمی دادگستری و اعضای شورای اسلامی و دهیار روستا در این روستا تشکیل جلسه داد.

وی افزود: در خصوص احقاق حقوق عامه پیگیری‌های لازم از شورا، دهیاری ، روحانی محل و اهالی روستا انجام و تحقیقات محلی و معاینه محل همزمان نیز در محل تشکیل دادگاه سیار صورت می‌گیرد.

او بیان‌کرد: در راستای رعایت حال افراد کم‌بضاعت، اجرای کار کارشناسی ،مشاوره حقوقی از طریق وکلای حاضر و داوری در موارد لازم بصورت رایگان برای این گونه افراد انجام می‌شود.

در این دادگاه ۲۵ پرونده رسیدگی شد و با عنایت به بازدید میدانی از مراکز و مدارس و معابر عمومی روستا اخطار و دستورات لازم در خصوص مرتفع شدن مشکلات و تهدیدات بهداشتی از سوی رییس دادگاه بخش هشجین خلخال صادر شد.

بخش خورش‌رستم خلخال به مرکزیت شهر هشجین در ۵۵ کیلومتری از مرکز این شهرستان واقع شده و پراکندگی روستاها در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور آن موجب شده تا مراجعه مردم به مرکز بخش برای انجام امور اداری به سختی امکان‌پذیر باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی