کشاورزان معترض خیابان‌های برلین را بستند


کشاورزان معترض خیابان‌های برلین را بستند

تهران- ایرنا- هزاران کشاورز آلمانی در اعتراض به سیاست های دولت این کشور با تراکتورهای خود به خیابان های پایتخت آمدند.

خبرگزاری د. پ. آ. آلمان گزارش داد: هزاران کشاورز از سراسر آلمان با تراکتورهای خود برای شرکت در تجمع اعتراضی امروز (سه شنبه) به برلین آمدند.
بر این اساس کشاورزان معترض که خواهان توقف سیاست های دولت آلمان در بخش کشاورزی هستند، از مسیرهای مختلف وارد برلین شده و در کنار دروازه براندنبورگ این شهر به هم پیوستند.
علت اصلی نارضایتی کشاورزان سخت گیری های دولت در امور مربوط به کشاورزی از جمله محدودیت در استفاده از کودها با هدف محافظت از محیط زیست و آب های سطحی عنوان شده است که اجرای این سیاست ها ضررهای هنگفتی به آنها وارد می کند.
در همین ارتباط پلیس برلین از حضور ۵ هزار و ۹۵ دستگاه تراکتور در معابر این شهر خبر داد که موجب کندی حرکت در خیابان های اصلی شده است. بنابر این گزارش صف تراکتورهای معترض در ورودی برلین به بیش از ۲۰ کیلومتر رسیده است.
دو هفته پیش نیز اعتراضات مشابهی در حاشیه کنفرانس حفاظت از محیط زیست در هامبورگ برگزار شد که در آن هزاران کشاورز به خیابان های این شهر آمدند.
با این حال مقامات آلمانی از عزم خود برای اجرای سیاست های کنونی خبر می دهند. هر چند «یولیا کلوکنر» وزیر کشاورزی آلمان با کشاورزان ابراز همدردی کرده اما «اسونیا شولتزه» وزیر محیط زیست تاکید کرده که کشاورزان باید شرایط را درک کرده و انعطاف بیشتری در مورد تصمیمات دولت از خود نشان دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت