شهردار قم تجلیل شد


شهردار قم تجلیل شد

قم - ایرنا – دومین همایش ملی سرمایه اجتماعی و توسعه پایدار روز سه شنبه در سالن اجتماعات پردیس فارابی دانشگاه تهران درقم برگزار و طی آن از خدمات اجتماعی و فرهنگی سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم تجلیل شد.

در این آیین که جندقیان معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور، سردار منتظرالمهدی مشاور فرمانده نیروی انتظامی کشور و بهرام سرمست استاندار قم و جمعی از دانشجویان و اساتید رشته مدیریت حضور داشتند، شهردار قم در سخنانی اظهار داشت: توسعه پایدار در یک جامعه باید بر مبنای اعتماد باشد.

سقائیان نژاد بیان داشت: بدون اعتماد هیچ سرمایه اجتماعی شکل نمی گیرد چرا که چنین سرمایه ای حاصل مباحث مختلفی از جمله توسعه شهری، محیط زیست، ارتباطات و عدالت اجتماعی است.

دبیر علمی این همایش نیز ضمن قدردانی از اقدامات شهردارقم در حوزه های اجتماعی و فرهنگی گفت: تحولی که امروز بواسطه این تلاش ها در قم صورت گرفته، محسوس است.

حسن زارعی متین در بخش دیکری از سخنان خود با اذعان به افت شدید سرمایه اجتماعی در جامعه گفت: این موضوع حلقه مفقوده تحقق رشد و توسعه پایدار است.

وی با تاکید بر ضرورت آسیب شناسی برای پی بردن به علل و عوامل این معضل خاطر نشان کرد: در متن دین اسلام سلامت اجتماعی نهفته است و سرمایه اجتماعی نیز با پذیرش دین در جامعه ارتباط دارد.

زارعی متین مباحث اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و اقتصاد را از ارکان توسعه پایدار دانست و گفت: در هر چهار حوزه سرمایه اجتماعی بواسطه اهمیتی که در ایجاد یک جامعه سالم دارد نقش مستقیم را ایفا می‌کند.

وی همچنین با اشاره به ارائه ۱۵۰ مقاله را به دبیرخانه این همایش یادآور شد:این تعداد مقاله توسط سه داور بررسی و ۶۷ مورد آن برای ارائه انتخاب شد.

این همایش عصر امروز با برگزاری سه پنل تخصصی تحت عنوان سرمایه اجتماعی و توسعه پایدار (ابعاد مدیریتی)، مولفه های حقوقی و حاکمیتی سرمایه اجتماعی و توسعه پایدار و همچنین سرمایه اجتماعی و توسعه پایدار ( ابعاد دینی و اجتماعی ) پایان یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا