بازسازی آثار باستانی سوریه


موزه آرمیتاژ روسیه، آثار باستانی سوریه به ویژه آثار باستانی شهر تدمر را بازسازی می کند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، موزه آرمیتاژ روسیه از طریق توافق همکاری با اداره آثار باستانی و موزه های سوریه، آثار باستانی این کشور را که در طول جنگ آسیب دیده اند، ترمیم می کند.
به مناسبت روز فرهنگ در سوریه, موزه آرمیتاژ روسیه چند توافقنامه همکاری با اداره آثار باستانی و موزه های سوریه برای بازسازی آثار باستانی این کشور به ویژه آثار باستانی شهر تدمر امضا کرد, آثاری که در طول جنگ در سوریه به شدت آسیب دیده اند.
وفا شبرونی گزارشگر روسیا الیوم گفت: کهن ترین موزه ها در جهان با کهن ترین تمدنها در جهان، همکاری می کند. این همکاری از طریق چند توافقنامه و چند یاداشت تفاهم همکاری میان موزه آرمیتاژ روسیه و اداره آثار باستانی و موزه های سوریه صورت می گیرد.
میخاییل بیوتروفسکی رئیس موزه آرمیتاژ گفت: ما دو سه ماه پیش با اداره آثار باستانی سوریه گفتگوها را آغاز کردیم و این آغاز همکاری است. قرار است شماری از کارشناسان ترمیم و بازسازی سوریه از موزه آرمیتاژ دیدار و مدت دو ماه در این موزه کار و دیدگاهها و تجربیات خود را با کارشناسان روس رد و بدل کنند.
همچنین قرار است براساس موافقنامه های همکاری، شماری از آثار باستانی سوریه به ویژه آثار باستانی شهر تدمر که در طول جنگ آسیب دیده اند، بازسازی شوند.
محمود حمود رئیس اداره آثار باستانی و موزه های سوریه هم گفت: این همکاری اتفاق بسیار مهمی برای میراث ملی، تمدن و مردم سوریه است، هرچند تمدن فقط به مردم ما تعلق ندارد بلکه متعلق به همه انسانها است و بر همین اساس جهان باید در بازسازی آثار باستانی تدمر و دیگر شهرهای سوریه همکاری کند زیرا این آثار در فهرست میراث جهانی ثبت شده است.
گزارشگر روسیاالیوم همچنین افزود: همکاری بین روسیه و سوریه در زمینه بازسازی آثار باستانی همچنین زمینه ای برای شکست محاصره فرهنگی تحمیلی بر ضد سوریه است زیرا توافقنامه های این همکاری پیش از نشست بین المللی در یونسکو در دسامبر آینده امضا شده است. طبق این موافقتنامه ها موزه آرمیتاژ با همکاری طرف سوری، به صادرات دوباره آثار باستانی سوریه و تایید قرار داشتن این آثار در بین آثار بین المللی اقدام خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی