بازداشت یک مسئول قضایی به اتهام فساد اقتصادی


بازداشت یک مسئول قضایی به اتهام فساد اقتصادی

مبارزه دستگاه قضایی با مفاسد درون قوه‌ای مطابق با تاکیدات رئیس قوه قضاییه با شتاب قابل توجهی همراه بوده و در این زمینه پرونده‌های مهمی مورد رسیدگی قرار گرفته است.

به گزارش افکارنیوز،

مبارزه دستگاه قضایی با مفاسد درون قوه‌ای مطابق با تاکیدات رئیس قوه قضاییه با شتاب قابل توجهی همراه بوده و در این زمینه پرونده‌های مهمی مورد رسیدگی قرار گرفته است.

اخبار اجتماعی - پرونده هفت سنگان قزوین یکی از پرونده‌هایی است که با دستور ریاست قوه قضاییه و ابلاغ ویژه صادره، به صورت خاص مورد رسیدگی قرار گرفت.

این پرونده به گفته سخنگوی قوه قضاییه یک موضوع خیلی قدیمی است و پیشینه آن به قبل از انقلاب می‌رسد و مربوط به کارخانجات نخ این شهرستان است.

اسماعیلی در هفتمین نشست خبری خود در این زمینه گفته بود در این پرونده واگذاری زمین به کارکنان نخ استان مزبور صورت گرفته است و این زمین‌ها بین ایادی مختلف نقل و انتقال یافته و در این فرآیند برخی از همکاران در استان نیز بخشی از این زمین را به جهت تعاونی مسکن خریداری کردند. بنابراین، این موضوع ارتباط مستقیم با دادگستری ندارد؛ چرا که شخصیت حقوقی تعاونی مسکن، یک شخصیت مستقل از دادگستری است.

وی تصریح کرد: باید همگان در جریان باشند که از همان نخستین روز‌های آغاز به کار ریاست جدید قوه قضاییه ، این موضوع و ارتباط آن با این "ایادی متعاقب همدیگر" در دادگستری مطرح شد و ریاست قوه قضاییه دستورات لازم را در این ارتباط صادر کرد. همچنین سازمان بازرسی کل کشور نیز به موضوع ورود کرده و گزارشاتی را در این باره تهیه کرده است.

علاوه بر آن در این ارتباط پرونده قضایی نیز تشکیل شده که موضوع در دست رسیدگی است. همچنین رئیس قوه قضاییه هیئتی را نیز تعیین کرده و این هیئت ماموریت یافته تا ضمن بازدید میدانی از منطقه، نتایج بررسی‌های خود را به اطلاع شعبه رسیدگی کننده به پرونده قرار دهد تا با اشراف، موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.

اسماعیلی تاکید کرد: بنابراین منشاء این پرونده مربوط به قبل از انقلاب است؛ اما با همه این‌ها مقرر شده موضوع به صورت دقیق و کارشناسی شده و بدون توجه به اینکه برخی همکاران ما در این قضیه ذینفع هستند، مورد رسیدگی قرار گیرد؛ همچنین این نکته را نیز باید بگویم که این پرونده برای رسیدگی به تهران آمده است.

روند رسیدگی به این پرونده ادامه داشت تا اینکه هفته گذشته سخنگوی قوه قضاییه در جدیدترین اظهارنظر خود در این رابطه گفت: از ماه‌ها قبل با گزارش این موضوع به ریاست قوه قضاییه، آیت الله رئیسی دستور داد که این پرونده مورد بازنگری قرار گیرد، برای بررسی موضوع هفت سنگان قزوین، یک قاضی ویژه از قضات با تجربه استان تهران را ابلاغ و ماموریت ویژه داده‌اند و این قاضی ماه‌هاست روی این پرونده کار می‌کند و به نتایج خوبی رسیده است.

در پیگیری تازه ترین اخبار پیرامون این پرونده، خبرنگار فارس کسب اطلاع کرده است که در همین رابطه مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن دادگستری قزوین در خصوص تخلفات مطرح در پرونده هفت سنگان با دستور قاضی ویژه پرونده، بازداشت شد.

بی شک چنین اقدامی صرف نظر از احراز اتهام انتسابی به مدیرعامل تعاونی مسکن دادگستری قزوین، رسیدگی قاطع و بدون اغماض دستگاه قضایی در این پرونده، گام مهمی در مبارزه با فساد است و در اعتماد آفرینی و امید مردم به قوه قضاییه نقش بسزایی خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403