استارت‌آپ‌ها چه مشکلاتی دارند؟


استارت‌آپ‌ها چه مشکلاتی دارند؟

یک فعال استارت‌آپی گفت: به‌طورکلی علت شکست استارت‌آپ‌ها به مشکلات متعددی بازمی‌گردد.

احمد سپهوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طبق تعاریف سازمان‌های جهانی، استارت‌آپ یک کسب‌وکار جدید است که با یک حرکت نو و فناورانه انجام می‌شود.

وی گفت: به‌طور کلی علت شکست استارت‌آپ‌ها به مشکلات متعددی بازمی‌گردد که می‌توان یکی از بزرگ‌ترین مشکلات را عدم تشکیل و رهبری یک تیم منسجم دانست و در وسط راه کار را رها می‌کنند و به اصطلاح رفیق نیمه‌راه می‌شوند.

سپهوند ادامه داد: یکی از مشکلات استارت‌آپ‌ها نبود سرمایه‌گذار مطمئن برای طرح‌هایی است که نیاز به تزریق سرمایه دارند.

وی یادآور شد: پارک‌ علم و فناوری و مرکز رشد دانشگاه لرستان پشتیبان خوبی برای صاحبان ایده هستند و خوشبختانه به‌طور کلی در استان لرستان حمایت‌های خوبی برای پرورش ایده‌ها می‌شود.

این فعال استارت‌آپی با بیان اینکه از دیگر مشکلات می‌توان به مسائل عمده و قوانین دست و پاگیر و مقررات حاکم بر این ایده‌ها و استارتاپ‌ها اشاره کرد، افزود: عدم آگاهی از این موارد طرح را با مشکل و نهایتاً شکست مواجه می‌کند.

سپهوند گفت: سازمان‌های دولتی به‌عنوان تسهیل‌گر می‌توانند بر رشد استارت‌آپ‌ها تأثیرگذار باشد، نه اینکه صرفاً سرمایه تزریق کنند. همین که مسیر گرفتن مجوزها را آسان کنند و چالش‌هایی که صاحبان ایده در مقابل قوانین و مقررات مالیاتی، قوانین تأمین اجتماعی و قوانین اداره کار و ... را برطرف کنند تأثیر خود را گذاشته‌اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها