سه شکارچی غیرمجاز در کوثر و بیله‌سوار دستگیر شدند


سه شکارچی غیرمجاز در کوثر و بیله‌سوار دستگیر شدند

اردبیل - ایرنا - ماموران یگان حفاظت محیط زیست اردبیل سه شکارچی متخلف را به همراه ادوات شکار در شهرستان‌های کوثر و بیله‌سوار دستگیر کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست اردبیل هنگام گشت و کنترل منطقه شکار ممنوع دربند مشکول ۲ شکارچی متخلف را به همراه ۲ اسلحه شکاری دستگیر کردند.

محمد مجرد روز چهارشنبه افزود: از متخلفان ۲ قبضه سلاح شکاری مجاز، لاشه ۲ قطعه کبک و ۶ عدد تیر فشنگ کشف و ضبط و پرونده متخلفان جهت رسیدگی قضایی به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کوثر تحویل داده شد.

وی از مردم و علاقه‌مندان خواست در صورت مشاهده هرگونه شکار و صید غیرمجاز، آتش‌سوزی، قطع درختان ، تخریب و آلودگی محیط زیست مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۴۰، یا تلفن ادارات شهرستان‌ها اطلاع دهند.

رییس نمایندگی حفاظت محیط زیست بیله‌سوار مغان هم گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست هنگام گشت و کنترل و جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز، یک متخلف صید غیرمجاز پرنده سهره طلایی را دستگیر کردند.

بهنام برزگر افزود: این متخلف که اقدام به صید غیرمجاز پنج قطعه پرنده سهره طلایی کرده بود توسط ماموران یگان حفاظت شهرستان بیله‌سوار دستگیر و ادوات جرم شامل یک عدد قفسه نگهداری پرنده، یک رشته تور دامی (تله‌ای) صید پرندگان و پنج قطعه پرنده سهره طلایی ضبط شد.

استان اردبیل به دلیل شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی و تنوع زیستی بالا ۳۵۳ گونه جانوری اعم از پرندگان، جانوران وحشی، دوزیستان، ماهیان و مارها را در اکوسیستم‌های آبی و خشکی خود جای داده است.

شهرستان بیله‌سوار در قسمت شمالی استان اردبیل و هم مرز کشور جمهوری آذربایجان، دارای منابع آبی منشعب از رود ارس و رودخانه مرزی بالهارود بوده و با توجه به وجود اراضی وسیع کشاورزی و مرتعی در این منطقه، زیستگاه انواع پرندگان وحشی عادی و حمایت شده بوده و هرسال با فرارسیدن فصل سرما، پذیرای تعداد زیادی از پرندگان مهاجر از کشورهای همجوار نیز می‌باشد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا