2 محیط‌بان منطقه حفاظت شده سبزکوه چهارمحال و بختیاری زخمی شدند


2 محیط‌بان منطقه حفاظت شده سبزکوه چهارمحال و بختیاری زخمی شدند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: 2 محیط‌بان در منطقه حفاظت شده سبزکوه این استان روز چهارشنبه در درگیری با متخلفان شکار غیرمجاز مصدوم شدند.

شهرام احمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان گشت و کنترل بامداد روز چهارشنبه، مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان در منطقه حفاظت شده سبزکوه، موفق به شناسایی یک مورد تخلف شکار غیرمجاز شدند.

وی گفت: ماموران با ۲ متخلف شکار غیرمجاز روبه‌رو شدند که پس از توقف شکار غیرمجاز، شکارچیان با ماموران یگان حفاظت محیط زیست درگیر شدند و در جریان این درگیری اقدام به تیراندازی به سمت ماموران کردند.
احمدی اظهارداشت: تیراندازی متخلفان منجر به اصابت گلوله ساچمه‌ای و مصدوم شدن محیط‌بان از ناحیه صورت و پا شد.
احمدی افزود: در جریان تعقیب و گریز، شکارچیان غیرمجاز یک راس بز نر شکار شده به همراه برخی ادوات شکار را در محل جا گذاشتند و با استفاده از تاریکی شب و توپوگرافی منطقه متواری شدند.
به گفته وی، با وجود شناسایی اولیه و شواهد موجود، تحقیقات لازم برای شناسایی شکارچیان غیرمجاز و متخلفان انجام شده است و با توجه به وجود سرنخ‌های لازم از طریق مجاری قانونی پیگیری‌های لازم برای دستگیری متخلفان در حال انجام است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری با اشاره به اینکه وضع عمومی محیط بانان خوب است و به صورت سرپایی درمان شدند، افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در انجام وظایف و برخورد قاطع با متخلفان بدون هیچ ملاحظه‌ای عمل خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، منطقه حفاظت شده سبز کوه با وسعت ۵۶ هزار و ۳۰۸ هکتار در فاصله ۱۵۰ کیلومتری از مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

این منطقه در شهرستان‌های بروجن، لردگان و کیار قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی