شمارش معکوس پایان کابوس زباله در محمودآباد


شمارش معکوس پایان کابوس زباله در محمودآباد

فرماندار محمودآباد با بیان اینکه بیش از 50 درصد معضل زباله محمودآباد حل شده است، گفت: برای جابجایی زباله از محل دپو در این شهرستان کامیون‌های بزرگی برای حمل محیا شده که هر کدام ظرفیت 25 تن زباله را دارد و با این امکانات ظرف 20 روز آینده کل زباله محمودآباد تخلیه خواهد شد.

علیرضا شریعت در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه محمودآباد در بحث برطرف کردن زباله پیشرفت خوبی داشته است، اظهار کرد: طی قراردادی، زمینی در اختیار شهرداری شهرستان قرار گرفت و استنباط ما این است که اگر شرایط جوی مناسب باشد، ظرف ۲۰ روز آینده کل زباله محمودآباد تخلیه خواهد شد.
وی تصریح کرد: طبق آمار شهرداری محمودآباد از سال ۷۴ زباله در این مکان دپو شده که رقم آن بالای ۱۲ هزار تن است و این زباله‌ها به جایی که قرارداد بسته شد، منتقل می‌شوند.
فرماندار محمودآباد با اشاره به اینکه جابجایی و حمل زباله محمودآباد از مکان فعلی هیچ مشکلی در زمینه اعتبار ندارد، گفت: برای بر طرف کردن مشکل زباله شهرستان از استانداری اعتبار گرفته‌ایم و حتی هزینه حمل آن نیز تامین شده است.
شریعت خاطرنشان کرد: طبق قرارداد بسته شده تا پایان اردیبهشت سال جاری دستگاه زباله سوز یا راه‌اندازی کارخانه پسماند زباله و بازیافت آن نیز اعتباری خواهیم گرفت که در این زمینه با ۸ شرکت دانش بنیان صحبت شده است.

اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی برای رفع معضل زباله در محمودآباد

وی ادامه داد: در حال حاضر برای رفع معضل زباله بیش از ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از سوی استانداری دریافت شده است.
فرماندار محمودآباد با بیان اینکه محمودآباد دورنمای خوبی برای آینده خواهد داشت، تاکید کرد: برای صبر و تحمل مردمی که چندین سال بوی نامطبوع زباله را تحمل کردند پیشنهاد شده که زمین دپو زباله به یک پارک سبز تبدیل شود که منتظر تصویب طرح هستیم.

ده میلیارد تومان خسارت از بارندگی های اخیر در محمودآباد

فرماندار محمودآباد با بیان اینکه 10 میلیارد تومان خسارت بدون احتساب حوزه کشاورزی در بارندگی‌های اخیر این شهرستان را دچار خسارت کرد، افزود: خسارت‌های وارده به زیر ساخت‌ها، واحدهای مسکونی و حوزه راه در محمودآباد بوده است.

شریعت با اشاره به اینکه بارش‌های اخیر در محمودآباد کم سابقه بود، یادآور شد: در خصوص بارش‌های اخیر با توجه به اینکه این شهرستان شهری آبرفتی، جلگه‌ای است، آب باران از بالادست به سمت دریا سرازیر می‌شود که محمودآباد با وجود ساحلی بودن از این حیث مستثنی نیست.
وی با بیان اینکه در کنترل جمع شدن آب بارش اخیر در محمودآباد مدیریت خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: همه نهادها دست به دست هم دادند تا مردم دچار مشکل نشوند و طبق گزارش اداره آب، شهر محمودآباد ۱۲۹ میلی متر بارندگی داشته است، بنابراین تجمع آب در معابر فقط مختص بارندگی محمودآباد نبوده بلکه از شهرهای مجاور هم نفوذ پیدا کرده است چراکه آب شهرهای مجاور هم به دریا منتقل می‌شود.

تجاوز به حریم رودخانه از علت‌های آبگرفتگی شدید محمودآباد

فرماندار محمود آباد با اشاره به اینکه حریم رودخانه‌های بالا دست عریض و حریم رودخانه‌های پائین دست به علت تجاوز باریک شده است، اظهار کرد: تجاوز به حریم رودخانه‌ها از عواملی بوده که در محمودآباد شاهد آبگرفتگی شدید باشیم.

شریعت گفت: بعضی از افراد با سوء استفاده از حریم رودخانه و ساخت و سازه در آن حدود مشخص را رعایت نکرده‌اند اما با همکاری مردم و مسئولین می‌توان حریم‌ها را آزاد کرد تا شاهد چنین اتفاق‌هایی نباشیم.

ایجاد مجمع خیرین محمودآباد در آینده‌ای نزدیک

وی در ادامه با بیان اینکه با پیگیری مجمع خیرین محمودآباد زمینی در اختیار این مجمع گذاشته شد که در آینده‌ای نزدیک ساخت آن شروع می‌شود، گفت: مراجعه افراد نیازمند که مردمی بسیار آبرومند هستند به فرمانداری این شهر زیبنده مردم این شهرستان نیست و باید از طریق مجمع خیرین به آن‌ها کمک شود.
فرماندار محمودآباد تصریح کرد: ۶ جلسه با مجامع خیرین برگزار شد که رییس این مجمع آقای حیدرزاده از خیرین بزرگ آمل است و پدر ایشان در ۵۰ سال گذشته از خیرین مدرسه ساز بوده که در حال حاضر برای مجمع خیرین پا پیش گذاشته است و برای ایجاد مجمع خیرین از او حمایت خواهیم کرد.
شریعت تاکید کرد: کسانی که می‌خواهند به این مجمع کمک کنند واریزی خود را به حساب مجمع خیرین واریز کرده و در نهایت نیازمندان دارای شناسنامه‌ای از طرف مجمع خیرین خواهند شد تا همیشه مورد حمایت باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور