پلیس ایالتی آمریکا امکان استفاده از اسپات ربات سگ‌مانند را بررسی می‌کند


پلیس ایالتی آمریکا امکان استفاده از اسپات ربات سگ‌مانند را بررسی می‌کند

یکی از انجمن‌های مدافع آزادی در آمریکا، مدارکی مبنی بر استفاده پلیس ایالتی از اسپات ربات‌ها، به‌دست آورده است.

به‌تازگی انجمن آزادی مدنی آمریکا در ماساچوست به شواهدی دست پیدا کرده‌ است که نشان می‌دهد پلیس ایالتی ماساچوست در حال بررسی و امکان‌سنجی استفاده از اسپات‌ربات‌های سگ‌مانند شرکت بوستون داینامیکس است.

این انجمن گفته‌ است که مدارکی در اختیار دارد که درخواست پلیس ایالتی مبنی بر مالکیت این ربات‌ها را تأیید می‌کند. مرکز آموزش و موزه پلیس ماساچوست در تاریخ ۸ مرداد امسال، رویدادی فیسبوکی با عنوان (بهره‌گیری از دانش رباتیک در اجرای قانون) ترتیب داده بودند و گویا این درخواست‌ها پس از این رویداد تنظیم شده است. این انجمن ۷ سند شامل ایمیل‌ها، اسکن مدارک مالی، طرح پیشنهاد توجیهی ارائه شده و همچنین اسکن یادداشت توافق بین واحد اطفاء حریق و گروه خنثی‌سازی بمب پلیس ماساچوست می‌شود.

پیش از این، وب‌سایت خبری WBUR News گزارش کرده بود، این مدارک اطلاع می‌دهند که واحد خنثی‌سازی بمب پلیس ایالتی، بین ماه‌های مرداد تا آبان امسال به‌صورت قرضی از اسپات‌ربات استفاده کرده است.

در این‌خصوص، دیوید پروکوپپیو، سخنگوی پلیس ایالتی ماساچوست در مصاحبه با WBUR News گفته است:

فناوری ربات، به‌دلیل بهره بردن از هشیاری مکانی مخصوصا در محیط‌های بالقوه خطرناک، ابزار ارزشمندی در اجرای قانون است.

همچنین مایکل پری، معاون توسعه کسب‌و‌کار بوستون داینامیکس، تأکید کرده است که آن‌ها تمایلی به ساخت اسپات‌ربات مسلح ندارند. او در مصاحبه با WBUR News گفت:

ما قصد داریم از این ربات‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات در مکان‌های بسیار خطرناکی استفاده کنیم که امکان ارسال افراد به آن‌ها وجود ندارد؛ اما قصد تعامل فیزیکی با چنین موقعیت‌هایی را نداریم.

اسپات‌ربات‌ها به ‌دلیل شکل ظاهری جذاب خود که شبیه به سگ طراحی شده است، نام بوستون داینامیکس را بر سر زبان‌ها انداخته‌اند. شاید پیشرفت خیره‌کننده‌ی این ربات‌ها و پیش‌زمینه منفی فکری که فیلم‌های علمی‌تخیلی به آن سمت و سو داده‌ است، عده‌ای را از این جهش بزرگ فناوری نگران و حتی وحشت‌زده کند؛ اما قطعا در چنین فضای وهم‌انگیزی، تماشای ویدئو‌های شیرین‌کاری اسپات‌ربات‌ها خالی از لطف نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403