اولین مرحله اعتبار سوخت تاکسی‌های اینترنتی واریز شد


اولین مرحله اعتبار سوخت تاکسی‌های اینترنتی واریز شد

اسنپ از واریز شدن اولین مرحله از اعتبار سوخت تاکسی‌های اینترنتی خبر داد که روز گذشته، پنجم آذرماه اتفاق افتاده است.

اولین مرحله از اعتبار سوخت تاکسی‌های اینترنتی پس از بالارفتن قیمت بنزین به حساب رانندگان واریز شد. کارگروه سوخت که به تصویب هیئت وزیران رسیده، چندی پیش جزئیات طرح تخصیص سهمیه سوخت را اعلام کرده که جزئیات آن به شرح زیر است:

سهمیه تخصیص‌یافته مابه‌تفاوت ریالی قیمت بنزین آزاد با قیمت پایه براساس پیمایش هفتگی رانندگان در مجموع تاکسی‌های آنلاین است. واریز اول براساس پیمایش ۸روز (از زمان آغاز سهمیه‌بندی) صورت گرفته است.پیمایش رانندگان براساس کیلومتر طی‌شده از زمان قبول درخواست سفر تا پایان سفر محاسبه می‌شود.سهمیه مذکور در قالب اعتبار به کارت بانکی هر راننده واریز می‌شود و در اختیار تاکسی‌های اینترنتی قرار نمی‌گیرد. این اعتبار تنها برای خرید بنزین و در جایگاه‌های سوخت قابل‌ استفاده است.باتوجه به اینکه سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی به راننده تعلق می‌گیرد و نه خودرو، باید حساب بانکی به‌نام خود راننده باشد. همچنین چنانچه دو یا چند راننده با یک خودرو فعالیت می‌کنند، به تناسب پیمایش به هر یک سهمیه جداگانه تعلق می‌گیرد.شرط تخصیص سهمیه به رانندگان پیمایش حداقل ۴۷کیلومتر در هفته در مجموع تاکسی‌های آنلاین است.سقف پیمایش مورد قبول برای تخصیص سهمیه ۱۰۰۰کیلومتر در هفته (با مبنای هر صدکیلومتر ۷لیتر) در مجموع تاکسی‌های اینترنتی است. بدین ترتیب سقف سهمیه تخصیص یافته به هر راننده تاکسی اینترنتی ۷۰لیتر در هفته برای خودروهای تک‌سوز و ۴۲لیتر در هفته برای خودروهای دوگانه‌سوز است. این سهمیه مازاد بر ۶۰لیتر سهمیه ماهانه هر خودرو است.شرکت‌های تاکسی آنلاین هر هفته فهرستی از اسامی واجد شرایط دریافت سهمیه بنزین را براساس پیمایش هفتگی هر راننده به وزارت کشور تحویل می‌دهند.وزرات کشور مجموع پیمایش هر راننده در مجموع تاکسی‌های آنلاین را محاسبه می‌کند، اطلاعات هویتی هر راننده را با بانک اطلاعاتی ثبت احوال تطبیق می‌دهد و با استفاده از بانک اطلاعاتی خود، وضعیت خودرو را بررسی می‌کند. در نهایت فهرست رانندگان واجد شرایط به‌صورت هفتگی به وزارت نفت اعلام می‌شود.وزارت نفت با همکاری بانک عامل، سهمیه مذکور را به حساب بانکی رانندگان تعرفه‌شده از سوی وزارت کشور واریز می‌کند. مواردی که شماره حساب با شماره ملی راننده مطابقت ندارد، از فهرست پرداخت خارج می‌شوند.سهمیه اشخاصی که به دلیل فقدان شماره حساب به‌نام خود، عدم انطباق شماره ملی با شماره کارت بانکی و عدم انطباق اطلاعات هویتی ارائه شده، موفق به دریافت سهمیه نشده‌اند، تا زمان رفع نقص محفوظ می‌ماند.

اسنپ در اولین روزهای اجرای طرح سهمیه‌ی بندی بنزین اعلام کرد که به همین علت به رانندگان خود کمک هزینه‌ی بنزین اعطا می‌کند. این کمک در راستای حمایت از رانندگان انجام می‌شود. اسنپ اعلام کرده بود که این کمک به‌صورت وام به رانندگان پرداخت شده تا به این ترتیب خدمت‌رسانی به مسافران و رانندگان دچار مشکل نشود. اسنپ همچنین به رانندگی که واجد شرایط دریافت بنزین نشده‌اند، تا زمان واریز، کمک‌هزینه‌ی بنزین می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته