بولیوی بعد از 11 سال سفیر خود را به آمریکا اعزام می‌کند


بولیوی بعد از 11 سال سفیر خود را  به آمریکا اعزام می‌کند

بولیوی بعد از گذشت یازده سال و قطع روابط دیپلماتیک با آمریکا، سفیر خود را به واشنگتن اعزام می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت موقت بولیوی نخستین سفیر خود در آمریکا را پس از ۱۱ سال منصوب کرد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» وزارت امور خارجه بولیوی سه شنبه در توییتی «والتر اسکار سرات کوئلار» را به سمت سفیر خود در آمریکا منصوب کرد. از زمان اختلافات دیپلماتیک بین بولیوی و آمریکا در سال 2008، این کشوری سفیری در واشنگتن نداشت. والتر اسکار سرات کوئلار پیشتر سفیر بولیوی و نماینده دائمی این کشور در سازمان ملل متحد بود.

این انتصاب که باید توسط مجلس سنا به تصویب برسد،در حالی صورت می‌گیرد که دولت موقت بولیوی برای برگزاری انتخابات جدید آماده می‌شود. برگزاری این انتخابات در حالی است که مجلس علیای بولیوی در کنترل حزب «نهضت سوسیالیسم» «اوو مورالس» رئیس جمهور مستعفی این کشور است.

رئیس جمهور مستعفی بولیوی که در مکزیک به سر می‌برد، شنبه هفته جاری در مصاحبه‌ای ابراز امیدواری کرد که بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن به کشورش بازگردد. مورالس در این مصاحبه درباره نقش «آمریکا» و دیگر کشورها در کودتا علیه خود سخن گفت. (جزئیات بیشتر)

کنار رفتن مورالس از قدرت به اعتراضات گسترده حامیان وی منجر شده است. دولت موقت که مورد حمایت آمریکا قرار دارد، با مشت آهنین با این اعتراضات برخورد کرده است. بولیوی کشته شدن شماری از هوادارانش در این اعتراضات را «نسل‌کشی بومی‌ها» توسط دولت موقت خوانده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها