تولید 55 تن گوشت خاویار پرورشی در گلستان


تولید 55 تن گوشت خاویار پرورشی در گلستان

گرگان - ایرنا - مدیرکل شیلات گلستان با اشاره به فعالیت 4 مزرعه پرورش ماهی خاویاری در استان گفت: سال گذشته حدود 55 تُن گوشت خاویار و 200 کیلو خاویار در این مزارع تولید شد که این مقدار امسال افزایش خواهد یافت.

سید جواد قدس علوی امروز چهارشنبه در دومین نشست هم‌اندیشی بررسی پتانسیل‌های استان گلستان در صنعت ماهیان خاویاری در گرگان اظهار داشت : پرورش ماهیان خاویاری در مزارع منفرد و مجتمع در شهرستان‌های بندرگز، کردکوی و علی‌آباد در حال انجام است.

وی افزود: ۲۴ متقاضی سرمایه‌گذاری در پرورش ماهیان خاویاری در استان در حال پیگیری مراحل کار خود هستند که با اضافه شدن این ۲۴ مزرعه، میزان تولید گوشت خاویاری در استان به ۳۲۹ تُن و میزان تولید خاویار به ۹/۸ تُن خواهد رسید.

وی تاکید کرد: سال گذشته ساخت مجتمع خاویار استان در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار و با ظرفیت ۴ هزار تُن گوشت خاویار و ۳۰۰ تُن خاویار در سواحل گمیشان آغاز شد.

قدس‌علوی افزود: بر اساس دستور ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، چهار پروژه پرورش ماهی در قفس به عنوان پروژه ملی با تولید سالانه ۴ هزار تُن، ایجاد حوضچه‌های پرورش ماهی در مزارع کشاورزی، پرورش میگو در مزارع شمال گمیشان و پرورش ماهیان خاویاری در دستور کار اداره کل شیلات گلستان قرار گرفت.

وی بیان کرد: فعالیت در حوزه آبزی‌پروری استان گلستان در زمینه پرورش ماهیان گرمابی، سردآبی، میگو، زالو، ماهیان تزیینی و جلبک در حال انجام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس