زن هندوستانی که به جادوگر مشهور شده است


زن هندوستانی‌ای که دارای 20 انگشت پا و 10 انگشت دست است از سوی افراد بومی، جادوگر لقب گرفته است.

زن هندوستانی که به جادوگر مشهور شده استبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، جادوگر، لقب یک زن بداقبال هندوستانی است که به‌دلیل نقص مادرزادی با ۱۲ انگشت دست و ۲۰ انگشت پا به‌دنیا آمده است. افراد محلی به‌دلیل انگشتان بی‌شماری که " نایاک کوماری" دارد به او لقب ساحره یا جادوگر داده‌اند. دادن این القاب از سوی افراد محلی و کنجکاوی آزاردهنده آن‌ها موجب شده تا نایاک به گفته خود بیشتر وقتش را در داخل خانه سپری کند.

نایاک ۶۳ ساله می‌گوید همسایگانش بر این باورند که او یک جادوگر است. با این حال کاری از دستش برای آنکه بتواند شرایط ظاهری دست و پای خود را تغییر دهد بر نمی‌آید. او در این باره گفت: " من با همین شرایط فیزیکی به‌دنیا آمدم. امکان تغییر شکل ظاهری دست و پایم وجود نداشت، چون من از یک خانواده فقیر بودم. اینجا یک روستای کوچک در هند است و مردم آن خرافاتی هستند. همسایگان و افراد محلی بر این باورند که من یک جادوگر هستم. این تنها یک نقص مادرزادی است که من قادر به درمان آن نیستم."

نایاک از یک عارضه مادرزادی با نام polydactyly رنج می‌برد. بنا به گفته " دکتر پیناکی موهانتی"، یک پزشک متخصص جراح، داشتن ۲۰ انگشت پا و ۱۰ انگشت دست بسیار نادر است. دکتر پیناکی در این باره گفت: " این نوعی بیماری مادرزادی با نام polydactyly است که فرد با انگشتان دست و پای متعدد به‌دنیا می‌آید. این اتفاق بر اثر جهش ژنتیکی رخ می‌دهد. polydactyly اگرچه شایع نیست، اما یک یا دو نفر از بین پنج هزار نفر دارای انگشتان اضافی هستند. "

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...