بسیج زمینه ساز شکل‌گیری نظامی فراجناحی و فراقومیتی در ایران شد/ مشارکت گسترده مسجدی‌ها در مقابله با آشوبگران


بسیج  زمینه ساز شکل‌گیری نظامی فراجناحی و فراقومیتی در ایران شد/ مشارکت گسترده مسجدی‌ها در مقابله با آشوبگران

آیت‌الله کمالی با اشاره به اینکه تشکیل بسیج موجب شکل‌گیری نظامی فراجناحی و فراقومیتی در ایران شد،گفت: پیروان ادیان و مذاهب مختلف خود را بسیجی می‌دانند ودر عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی حضور می‌یابند

آیت ‌الله «حسن کمالی» در گفت ‌و ‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون ‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به روایت «مُعَاشَرَةٌ جَمِیلَةٌ وَ سَعَةٌ بِتَقْدِیرٍ وَ غَیْرَةٌ بِتَحَصُّنٍ؛ خوش رفتارى، گشاده دستى سنجیده و غیرت» (تحف العقول، النص، ص: 322) از امام صادق (ع) اظهار کرد: بسیجی باید در تعامل با دیگران خوش رفتار، مهربان و گشاده رو باشد تا بتواند افراد مختلف به ویژه قشر خاکستری را جذب کند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: بسیجیان در تمام صحنه های انقلاب اسلامی و بحران های اجتماعی مشارکت گسترده داشته اند برای نمونه این قشر در یاری رسانی به سیل زدگان استان های مختلف کشورمان در سال جاری حضور پررنگی داشتند که اگر این حضور نبود شاید حجم خسارت ها و مشکلات پس از وقوع سیل بیشتر می شد.

وی در ادامه با انتقاد از علمکرد برخی مسئولان که با اقدامات خود موجب بروز برخی بحران های سیاسی و اجتماعی در کشور شدند،ابراز کرد: بسیجیان در حوادث روزهای اخیر نیز با تبعیت از مقام معظم رهبری به مقابله با اغتشاشگران و روشنگری درباره نقش آمریکا و انگلیس در خط دهی به آشوبگران پرداختند. در واقع بسیج، الگوی دقیقی از بصیرت و عملکرد به موقع را به مسئولان کشورمان نشان داده اند هرچند برخی مسئولان از این الگوی مطلوب بهره نمی گیرند.

کمالی با اشاره به آیه «وَکَأَیِّن مِّن نَّبِیٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ کَثِیر؛ چه بسا پیامبرانی که به همراهی آنان، مردان خداپرست بسیاری نبرد کردند»(سوره آل عمران، آیه 146) گفت: اگر همراهی مردم و بسیجیان با امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نبود نظام جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای وسیعی در حوزه های سیاسی، اجتماعی، علمی و نظامی به دست نمی آورد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه نقش بسیج در نخبه پروری را بسیار مهم دانست و یادآور شد: ملت ایران بسیار هوشیار است و اجازه تحقق دسیسه های شوم دشمنان علیه انقلاب اسلامی را نمی دهد که در این میان نقش نخبگان بسیجی بسیار برجسته و کاربردی است.

وی در ادامه بسیج مردمی در ایران را نمونه ای کامل از مردم سالاری در اداره جامعه دانست و تاکید کرد: تشکیل بسیج موجب شکل گیری نظامی فراجناحی و فراقومیتی در ایران شد به طوری که پیروان ادیان و مذاهب مختلف خود را بسیجی می دانند و در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی حضور می یابند که قرآن می فرماید «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ.» شکل گیری جریان مقاومت و وسیع شدن آن در سراسر جهان به دلیل همین رویکرد فراجناحی و فرامذهبی انقلاب اسلامی است.

کمالی در ادامه به یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و تاکید امام خمینی (ره) درباره در راس بوادن مجلس اشاره کرد و افزود: بسیجیان مسجدی در زمینه تشویق مردم به مشارکت وسیع مردم در این انتخابات بسیار مهم است و باید مردم را به انتخاب نخبگان و افراد صاحب دانش، مهارت و تجربه دعوت کنند.

وی در پایان با بیان اینکه اهالی مساجد در اجتماعات مقابله با آشوبگران و اغتشاشگران روزهای اخیر و دفاع از ولایت و امنیت مردم، مشارکت وسیعی داشتند، گفت: پایگاه های بسیج مساجد مهم ترین مرکز برای شکل گیری این اجتماعات انقلابی و روشنگرانه بودند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...