اتاق بازرگانی تهران ساخت 67 طرح را در مناطق سیل‌زده گلستان آغاز کرد


اتاق بازرگانی تهران ساخت 67 طرح را در مناطق سیل‌زده گلستان آغاز کرد

گرگان - ایرنا - ساخت 67 طرح شامل مسکن، مدرسه و زمین فوتبال در شهرهای سیل‌زده گُمیشان و آق‌قلا استان گلستان امروز پنجشنبه توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران آغاز شد.

این طرح ها شامل مجتمع ۵۰ واحد مسکونی، مدرسه ۶ کلاسه و زمین فوتبال در گمیشان و ۱۵ واحد مسکونی در آق قلا است که با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد تومان توسط اتاق بازرگانی تهران ساخته خواهد شد.

استاندار گلستان روز پنجشنبه در مراسم متمرکز آغاز ساخت این طرح ها در گمیشان اظهار امیدواری کرد که تا ۹ آینده این طرح ها تکمیل و به بهره برداری برسد.

هادی حق شناس گفت: برای بازسازی ۵۰ منزلی که در حریم رودخانه و حریم استحفاظی میراث فرهنگی هستند طبق هماهنگی باحوزه معاونت عمرانی استانداری و راه وشهرسازی، عرصه ۲هکتاری در شهر گمیش تپه به بنیادمسکن تحویل داده شد تا با هماهنگی ستاد معین بازسازی گمیشان (بنیادمسکن گیلان) و اتاق بازرگانی تهران ۵۰ واحد مسکونی برای سیلزدگان ساخته شود.

استاندار گلستان همچنین با اشاره به پرداخت خسارات در بخش کشاورزی گفت: در مرحله اول ۸۵ درصد پرونده ها معادل ۹۴۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض و یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره پرداخت شده و مابقی آن نیز هفته آینده پرداخت خواهد شد.

در مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح ها در گُمیشان، مسعود خوانساری ریس اتاق بازرگانی تهران و جمعی از اعضای اتاق بازرگانی گرگان و مسوولان استانی و محلی نیز حضور داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس