استاندار: سمنان به خود می‌بالد که زادگاه شهید دریادار همتی است


استاندار: سمنان به خود می‌بالد که زادگاه شهید دریادار همتی است

سمنان- ایرنا- علیرضا آشناگر استاندار سمنان در پیامی به مناسبت روز ملی نیروی دریایی و شهادت دریادل رشید برخاسته از خطه کویری سمنان، شهید امیر دریادار محمدابراهیم همتی فرمانده ناوچه پیکان در عملیات مروارید آورده است: سمنان از این زادگاه چنین بزرگ‌مردی است به خود می‌بالد.

استاندار سمنان در این پیام که روز پنجشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، افزود: شهید همتی یادآور رشادت و ایثارگری در راه وطن و نماد افتخار و اقتدار کشور است.

وی خاطرنشان کرد: روز ملی نیروی دریایی در واقع روز قدردانی از تلاش شبانه روزی دریادلان و یادآور زحمات بی شائبه آنانی است که در راه حفظ خاک وطن از هیچ چیز حتی جان خود دریغ نکردند.
آشناگر در بخشی دیگر از پیام خود ابراز داشت: قهرمانان ناوچه پیکان به فرماندهی شهید امیر دریادار همتی با مقاومت مثال زدنی گوشه‌هایی از رشادت، ایمان و اتکای به خدا را در مقابله با دشمنِ تا بن دندان مسلح نشان دادند و نام خود را برای همیشه در تاریخ و قلب و جان ملت ایران جاودانه ساختند.
وی اضافه کرد: امنیت و اقتدار ملی در جامعه اسلامی ما مرهون رشادت ها، جان فشانی نخبگانی چون شهید امیردریادار همتی است که با وجود همه سختی‌ها و مهیا بودن شرایط برای خروج از کشور، پای آرمان‌های انقلاب تا آخرین نفس ایستادند و برگ زرینی در تاریخ کشور ثبت کردند.
استاندار سمنان در بخش پایانی پیام خود آورده است: استان سمنان هر سال در هفتم آذر ماه به خود می‌بالد که زادگاه جوانی غیور، برومند، شجاع و سخت کوش به نام شهید امیر دریادار همتی است، شیرمردی به پاس خدمات مخلصانه و تلاش مجاهدانه‌اش روز ملی نیروی دریایی به نام او ثبت شده و برای همیشه در ذهن ملت ماندگار است.
شهید والامقام امیر دریادار همتی در روز هفتم آذر ۱۳۵۹ در عملیات مروارید که یکی از بزرگترین عملیات های نیروی دریای ارتش در زمان جنگ تحمیلی بود به درجه والای شهادت نایل شد.
به مناسبت جان فشانی کارکنان دلیر این ناوچه به ویژه شهید ناخدا همتی ، این روز به نام روز نیروی دریایی نامگذاری شد.
استان سمنان مفتخر است سه هزار شهید و بیش از هفت هزار و ۵۰۰ جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه