آموزش دوخت دستگیره یخچال با روشی آسان


آموزش دوخت دستگیره یخچال با روشی آسان

برای محافظت از دسته یخچال و همچنین پاکیزه نگه‌داشتن آن می‌توان از دستگیره یخچال استفاده کرد. آموزش دوخت دستگیره یخچال، با روشی ساده و آسان امکان‌پذیر است.

آموزش دوخت دستگیره یخچال با روشی آسان

ستاره | سرویس خانه‌داری - آیا شما هم هنگام آشپزی، با دست‌های چرب در یخچال را باز و بسته کرده‌اید؟ اگر کثیف شدن در یخچال یکی از معضلات شما هنگام کار در آشپزخانه است، پیشنهاد می‌کنیم دستگیره یخچال تهیه کنید. برای صرفه جویی در هزینه و انتخاب پارچه‌های مطابق سلیقه و چیدمان آشپزخانه‌تان، می‌توانید دستگیره‌های یخچال را خودتان بدوزید. آموزش دوخت دستگیره یخچال کاری بسیار آسان است که در ادامه با هم یاد خواهیم گرفت.

آموزش دوخت دستگیره یخچال

برای درست کردن دستگیره یخچال حتما لازم نیست پارچه بخرید. می‌توانید از پارچه‌های موجود در خانه یا حتی پارچه‌های لباس‌های قدیمی و کهنه‌ی خود نیز استفاده کنید. قبل از شروع به کار، وسایل زیر را تهیه کنید.


وسایل لازم برای دوخت دستگیره یخچال

پارچه نمدی با ابعاد ۱۵×۲۵ سانتی‌متر چسب نر و ماده به طول ۲۵ سانتی‌متر چسب حرارتی


نکات:

اگر ضخامت پارچه نمدی به نظرتان کم است، دو قطعه ببرید و روی هم بگذارید و با دوخت دندان‌موشی دورتا دور آن را بدوزید. به جای نمد از پارچه معمولی نیز می‌توانید استفاده کنید، فقط دقت کنید که برای زیباتر شدن و جلوگیری از ریش ریش شدن لبه‌ها، دور تا دور آن نوار پارچه‌ای بدوزید یا لبه‌های آن را داخل بزنید. به جای چسب نر و ماده می‌توانید از دکمه یا بند‌های پارچه‌ای استفاده کنید.

آموزش دوخت دستگیره یخچال با روشی آسان

بیشتر بخوانید: ایده‌های ساده و جذاب برای ساخت کاردستی با پارچه

مراحل دوخت دستگیره یخچال

چسب نر و ماده را از هم باز کنید. یک طرف آن را به سمت چپ مستطیل نمدی به صورت طولی بچسبانید. پارچه‌ی نمدی را پشت و رو کنید. قسمت دیگر چسب را دوباره به سمت چپ کار بچسبانید. می‌بینید که چسب‌ها در دو طرف کار در جهت‌های مخالف قرار می‌گیرند. دو طرف پارچه را توسط چسب نر و ماده به هم بچسبانید. سپس تزیینات دلخواه را روی آن بچسبانید. برای تزیینات می‌توانید از گل‌های پارچه‌ای، پاپیون، روبان و ... استفاده کنید. به همین سادگی دستگیره یخچال شما آماده است.

آموزش دوخت دستگیره یخچال با روشی آسان

بیشتر بخوانید : ۱۴ ایده برای تکه دوزی با پارچه‌های دور ریختنی

سخن آخر

آموزش دوخت دستگیره یخچال کاری بسیار ساده است که در مدت زمان کمی انجام می‌پذیرد. این دستگیره را به جز یخچال برای دسته‌های وسایل دیگر نظیر گاز، ماکروویو و ... نیز می‌توانید استفاده کنید. فقط کافی است کمی خلاقیت داشته باشید. یکی دیگر از وسایل مورد نیاز در آشپزخانه که خودتان می‌توانید آن را درست کنید، دستگیره آشپزخانه است. برای یادگیری روش دوخت آن، پیشنهاد می‌کنیم با آموزش دوخت دستگیره‌ آشپزخانه با روشی کاربردی و راحت نیز با ما همراه باشید. شما چه مدل‌های دیگری برای دوخت دستگیره یخچال می‌شناسید؟ در صورتی که تجربه ای در زمینه دوخت این نوع دستگیره داشته یا سوالی در این خصوص دارید، از طریق بخش "نظرات و پرسش‌ها" با ما و دیگر مخاطبان ستاره در ارتباط باشید.

برگرفته از: tebyan

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام