128 زندانی حوثی به یمن بازگردانده شدند


128 زندانی حوثی به یمن بازگردانده شدند

تهران - ایرنا - به دنبال گفت و گوهای صورت گرفته میان ائتلاف تحت رهبری عربستان با حوثی‌های یمن، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ روز پنجشنبه اعلام کرد که 128 نفر از نیروهای زندانی یمنی، از عربستان به کشورشان بازگردانده شدند.

به گزارش روز پنجشنبه رسانه ها، این خبر ۲ روز پس از اعلام ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی منتشر می شود که گفته بود ۲۰۰ زندانی حوثی ها را آزاد می کند و با کاهش محدودیت‌ها در حریم هوایی یمن، اجازه می دهد تا بیماران محتاج در بیمارستان شهر صنعا بتوانند به خارج منتقل شوند.

فرودگاه صنعا سالهاست که در جریان جنگ داخلی یمن بسته شده است.

از زمان آغاز درگیری‌ها، دستکم هفت هزار نفر جان خود را از دست داده اند. عربستان سعودی از سال ۲۰۱۵ در جنگ یمن درگیر است. جنگی که بر اثر نابسامانی‌های ناشی از آن، میلیون‌ها یمنی با قحطی و فقر گسترده دست و پنجه نرم می‌کنند.

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی ۲۶ نوامبر/ ۵آذر اعلام کرد ۲۰۰ زندانی حوثی را آزاد کرده است.

128 زندانی حوثی به یمن بازگردانده شدند

همچنین به نوشته رویترز، در هفته‌های اخیر مقامات عربستان سعودی تماس‌ها و گفت‌وگوهای غیررسمی با حوثی‌های یمن را با هدف پایان دادن به جنگ در این کشور افزایش داده‌اند.

سازمان ملل متحد امیدوار است که گفت و گوهای رسمی میان مقامات ریاض و حوثی‌ها از سر گرفته شود تا آنچه جنگ نیابتی میان ایران و عربستان سعودی خوانده می‌شود پایان یابد. فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن گفته که امیدوار است در چند ماه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی اختلافات میان حوثی‌ها و ریاض پایان پذیرد.

https://www.bbc.com/news/world-middle-east-۵۰۵۸۷۳۵۸?ocid=socialflow_twitter

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)