دیده‌بان حقوق بشر: اسرائیل حتی در ظاهر هم برای قوانین احترام قائل نیست


دیده‌بان حقوق بشر: اسرائیل حتی در ظاهر هم برای قوانین احترام قائل نیست

یکی از مدیران دیده‌بان حقوق بشر هشدار داد: اگر جامعه جهانی هم‌اکنون اقدامی در مقابل رژیم صهیونیستی انجام ندهند، اسرائیل بیشتر مرتکب نقض حقوق بشر می‌شود.

به گزارش مشرق، «عمر شاکر» شهروند آمریکایی و مدیر بخش «اسرائیل و فلسطین» در دیده‌بان حقوق بشر با حکم دادگاه عالی رژیم صهیونیستی از فلسطین اشغالی اخراج شد، در گفت‌وگو با شبکه روسی «راشاتودی» هشدار داد، جامعه جهانی در صورت عدم اقدام، از این پس با نقض حقوق بیشتر در فلسطین اشغالی روبه‌رو خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

حمله صهیونیست‌ها به مرقد حضرت یوسف در «نابلس»

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی چهاردهم آبان در حکمی اعلام کرد که مدیر بخش رژیم صهیونیستی و فلسطین در دیدبان حقوق بشر باید ظرف ۲۰ روز از فلسطین اشغالی اخراج شود و در نهایت روز چهارم آذرماه مجبور به ترک فلسطین اشغالی شد.

طبق گزارش راشاتودی، شاکر به بهانه درخواست برای بایکوت رژیم صهیونیستی از فلسطین اشغالی اخراج شد.

دیده‌بان حقوق بشر: اسرائیل حتی در ظاهر هم برای قوانین احترام قائل نیست

این مدیر بخش «اسرائیل و فلسطین» دیده‌بان حقوق بشر به راشاتودی گفت که اخراج یک مقام دیده‌بان حقوق بشر به دلیل انجام کار حرفه‌ای، خود یک اقدام گویا است و توضیح داد: «قطعاً این اقدام، تلاش برای ساکت کردن دیده‌بان حقوق بشر و ممانعت از دفاع از حقوق فلسطینیان است».

این مقام دیده‌بان حقوق بشر تصریح کرد که رژیم صهیونیستی به عنوان یک دموکراسی به سبک غربی شناخته می‌شود اما آزادی بیان در فلسطین اشغالی، از هرگونه مبارزه برای حقوق فلسطینیان جلوگیری می‌کند.

شاکر سپس با اشاره به این موارد گفت: «این اقدام نشان می‌دهد تا چه اندازه اسرائیل حتی تظاهر به احترام قائل شدن به هنجارهای اساسی بین‌المللی را از دست داده است».

وی ادامه داد: «اگر اسرائیل، علیرغم انتقادات اکثر جهان، مرا به دلیل دفاع از حقوقم اخراج کند؛همانطور که اوایل هفته چنین کاری را کرد، چطور تخطی از حقوق (بشر) را متوقف می‌کند؟».

بعد از آنکه رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۸ حکم به اخراج شاکر داده بود، او با رجوع به دادگاه عالی این رژیم به حکم اخراجش از فلسطین اشغالی اعتراض کرده بود.

این مقام دیده‌بان حقوق بشر توضیح داد که رژیم صهیونیستی با بیرون کردن نماینده «یکی از بزرگترین سازمانهای حقوق بشری» در واقع تلاش می‌کند به دیگر گروههای حقوق بشری هشدار دهد که «تلاش شما برای مستند کردن نقض حقوق بشر می‌تواند با اقدامات تنبیهی جدید مواجه شود».

شاکر در پایان مصاحبه به جامعه جهانی گفت: «هم‌اکنون جامعه بین‌الملل باید اقدامی انجام دهد زیرا اگر چنین نکند، انتقادات آنها (از رژیم صهیونیستی»، بی‌ثمر خواهد بود»

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند