به گزارش دبیرخانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران، پروفسور سیدمحمدجوادمرتضوی افزود: کمردرد یکی از بیماری‌های شایع است که همه افراد در جهان ممکن است حداقل یک‌بار آن را تجربه کنند؛ این بیماری دلایل مختلفی داشته و انواع متفاوتی را شامل می‌شود اما در اکثر مواقع می‌توان با روش‌های غیرجراحی نسبت به درمان کمردرد اقدام کرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: در بیشتر مواقع می‌توان با استفاده از تغییر سبک زندگی و انجام ورزش های منظم که سبب قوی شدن عضلات اطراف شکم و ستون فقرات می‌شوند، کمردرد را درمان کرد.

مرتضوی با اشاره به اینکه فشار بیش از حد به کمر می‌تواند سبب کمردرد شود، گفت: اکثر کسانی که به علت کمردرد به پزشک مراجعه می‌کنند با انجام مراقبت‌های لازم می توان وضعیت آنها را بهبود داد و تعداد کمی نیاز به درمان‌های جراحی دارند.

وی در پاسخ به اینکه درمان کمردرد با کمک طب سنتی چقدر امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: در صورتی‌ که طب سنتی بر اساس منابع علمی باشد، می تواند موثر واقع شود.

دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ایران در مورد دیسک‌کمر نیز گفت: یکی از علل کمردرد دیسک کمر است؛ بر اساس اینکه دیسک کمر چگونه روی عناصر عصبی فشار وارد کند و اینکه دقیقاً کجا باشد، درمان های آن متفاوت است اما به طور کلی در همه موارد درمان آن به جز موارد خاص، «غیر جراحی» است.