اهالی محله مهدیه بیجار فعلا از آب لوله کشی استفاده نکنند


اهالی محله مهدیه بیجار فعلا از آب لوله کشی استفاده نکنند

سنندج - ایرنا - رئیس مرکز بهداشت و درمان بیجار از رفع کدورت آب شرب محله مهدیه این شهر خبر داد و گفت: تا زمان مشخص شدن نتیجه آزمایشات مردم این محله از آشامیدن آب لوله کشی خود داری کنند.

حسن ملکی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق آزمایشات صورت گرفته توسط کارشناسان این مرکز، میزان کدورت فعلی آب در حد استاندارد است و هیچ مشکلی هم ندارد.

وی افزود: کدورت آب محله مهدیه و گل و لای موجود در آن که توسط مردم و کارشناسان تایید شده است، کیفیت آب شرب این منطقه بویژه کوچه کوهستان شرقی را تحت تاثیر قرار داده لذا از اهالی خواشته شده از آب شرب استفاده نکنند.

ملکی اضافه کرد: با اخطاریه بهداشت محیط، مردم از مصرف آب شرب در این شرایط خودداری کرده ضمن اینکه طی چند مرحله از محل‌های خروجی شبکه آبرسانی، گل و لای موجود توسط عوامل شرکت آبفای شهری تخلیه شده و این کار همچنان ادامه دارد.

رئیس مرکز بهداشت و درمان بیجار افزود: براساس شواهد، در پی تعمیر اخیر انشعابات منطقه، منبع توزیع آب درگیر مکش منفی شده و همین امر باعث نفوذ گل و لای به منبع توزیع آب و کدورت رنگ آن شده است.

وی یادآور شد: در پی اعلام این خبر به واحد بهداشت محیط، اکیپی متشکل از کارشناسان بهداشت و اداره آب و فاضلاب شهری در محل حاضر شدند و از نخستین دقایق بروز این مشکل تاکنون بیش از ۲۵ مورد نمونه برداری و ۴ نمونه کشت میکروبی از آب کدر گرفته شد .

ملکی با اشاره به کدورت موجود در آب شرب کوچه کوهستان شرقی محله مهدیه مقبولیت کافی ندارد، گفت: در حالیکه سطح کدورت آب روند نزولی را در پیش گرفته اما توصیه می‌کنیم ساکنان که حدود ۳۰ خانوار هستند از آب موجود استفاده نکنند و برای مصارف خود فعلا از آب های بسته‌بندی و معدنی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تخلیه آب کدر در محل توزیع به صورت خانه به خانه در حال انجام است، تاکید کرد: کشت میکروبی آب در آزمایشگاه شبکه بهداشت انجام شده و تا ۲۴ ساعت آینده نتیجه و سطح بار میکروبی موجود در آن مشخص و اعلام خواهد شد.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور